یک حقوق‌دان برجسته:

درباره حجاب به احضار غیرقانونی اهمیتی ندهید!

 محسن برهانی، حقوق‌دان و وکیل دادگستری درباره فشارها برای اعمال حجاب اجباری گفته که «پلیس و دادسرا حق احضار اشخاص را ندارند.»


برهانی در صفحه توییتر خود نوشت: در خصوص عدم رعایت حجاب شرعی، هیچ شخص و نهاد قضایی و امنیتی (پلیس و دادسرا) حق احضار اشخاص را ندارند. از آنجا که جرم مندرج در تبصره ماده ۶۳۸ درجه ۸ است تنها دادگاه حق احضار افراد را دارد.
او در ادامه تأکید کرد: به احضار غیرقانونی اهمیتی ندهید.
به نظر می‌رسد که این توییت در واکنش به سخنان احمدرضا رادان منتشر شده باشد. رادان در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد تحمیل حجاب اجباری به زنان تهدید کرده بود که پلیس از ۲۶ فروردین‌ماه در معابر، خودرو ها و صنوف با «کشف حجاب» برخورد خواهد کرد. او در این سخنان گفته بود: «افرادی که کشف حجاب کنند ابتدا تذکر می‌گیرند؛ سپس به محاکم قضائی معرفی می‌شوند.»
همچنین غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در نشست شورای‌عالی این قوه به‌تمامی مراجع ذی‌ربط قضائی دستور داد تا آمادگی لازم را برای اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی درباره حجاب حفظ کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت «از نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای شناسایی جریان‌های وابسته و مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه» که به گفته او اهداف خاصی را در قضیه ناهنجاری‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، حمایت می‌کند.
محسن برهانی که به دلیل اظهاراتش علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی از دانشگاه اخراج شده است به‌تازگی و در واکنش به پلمب مراکز تجاری به بهانه حضور زنان بی‌حجاب در این مراکز، این اقدام را «تهاجم اقتصادی و غیرقانونی» دانسته بود.
او تأکید کرده بود که «اگر پلمب غیرقانونی به دستور دادستان باشد باید به دادسرای انتظامی قضات و اگر به دستور صنف باشد باید به دادگستری شکایت کرد. نباید آرام نشست و تمکین کرد؛ جنگ اقتصادی را باید با جنگ حقوقی پاسخ داد.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241702
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1044
1176
2220
1231446
7537
15244
1241702

آی‌پی شما: 3.138.174.95
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403