تشکیل پرونده قضایی برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا

رسانه‌های داخلی گزارش دادند که برای افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا، دو هنرپیشه مشهور سینما و تلویزیون، به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری پرونده قضایی تشکیل شده است.


خبرگزاری تسنیم که زیر نظر سپاه اداره می‌شود خبر داد که برای این دو بازیگر به دلیل «کشف حجاب و تشویش اذهان عمومی» پرونده قضایی تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.
هم‌زمان با روز تولد آتیلا پسیانی، مراسم بزرگ‌داشتی برای این بازیگر و کارگردان سینما و تآتر در خانه هنرمندان برگزار شد. در این مراسم افسانه بایگان و فاطمه معتمدآریا بدون حجاب اجباری حاضر شدند و انتشار تصاویر این دو در شبکه‌های اجتماعی با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شد.
همچنین فرماندهی انتظامی تهران نیز در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کرد و حضور بدون حجاب اجباری این دو بازیگر را «کشف حجاب» خواند و عنوان کرد: «با توجه به جرم مشهود و اقدام غیرقانونی این افراد، پرونده مقدماتی در خصوص اقدام ایشان در پلیس امنیت عمومی تشکیل شد و در مجتمع قضایی ارشاد در حال رسیدگی است.»
طی چند ماه اخیر سر باز زدن از حجاب اجباری و انتخاب پوشش دلخواه توسط زنان به یک نافرمانی مدنی تبدیل شده و در مقابل جمهوری اسلامی نیز تمام تلاش خود را برای مقابله با این حرکت فراگیر به کار بسته است.
در همین راستا زاکانی شهردار تهران، از تشکیل یگان حفاظت برای برخورد با مخالفان حجاب اجباری در مترو خبر داد.
همچنین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروه‌های سازماندهی شده از زنان و مردان به مناطق مختلف شهرها و مراکز خرید گسیل شده و به زنان تذکر حجاب می‌دهند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230818
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
545
1418
8868
1220432
11897
16017
1230818

آی‌پی شما: 18.116.13.113
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403