در شورای امنیت مطرح شد:

بدون زنان، طالبان به رسمیت شناخته نخواهد شد

تعدادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‎گویند که اگر طالبان می‌خواهد با کشورهای جهان تعامل کند، باید حقوق بشر به‌خصوص حقوق زنان در افغانستان را رعایت کند.


در این جلسه رزا اوتونبایوا، نماینده دبیرکل سازمان برای افغانستان گفت که نمایندگی سازمان ملل به زنان و دختران افغانستان گفته است، تا زمانی‌که ممنوعیت‌های طالبان علیه زنان و دختران در افغانستان اجرا شود، این گروه توسط جهان به رسمیت شناخته نمی‌شود.
وی با اشاره به ممنوعیت حضور کارمندان زن یوناما از سوی طالبان افزود: یوناما درخواست طالبان برای جایگزینی مردان را به جای کارمندان زن نپذیرفته است و کارمندان این نمایندگی نیز به‌خاطر ممنوعیت حضور کارمندان زن در خانه کار می‌کنند.
رابرت وود، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با بیان این‌که به رسمیت شناخته شدن طالبان به رفتار این گروه با زنان بستگی دارد. گفت: «ایالات متحده بار دیگر محدودیت‌های طالبان در برابر زنان و دختران افغانستان را محکوم می‌کند. این محدودیت‌ها غیرقابل دفاع هستند که در هیچ جایی از جهان دیده نشده است و ما خواهان لغو فوری این محدودیت‌ها هستیم.»
نصیر احمد فائق، نماینده افغانستان نیز در این نشست با بیان این‌که ۲۸ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند. گفت: «ما در حالی به دومین سال به قدرت رسیدن طالبان نزدیک می‌شویم که کوچک‌ترین امیدی برای آینده روشن برای مردم افغانستان وجود ندارد.»
نماینده چین نیز خواستار تعامل جهان با طالبان شد و از شورای امنیت خواست تا به تحریم‌ها علیه طالبان پایان دهد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231114
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
841
1418
9164
1220432
12193
16017
1231114

آی‌پی شما: 3.139.97.157
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403