عملیات موفق اوکراین در کریمه

با وجود آن‌که مقامات محلی هنوز دلیل آتش‌سوزی در منطقه کریمه را مشخص نکرده‌اند، اوکراین از آن به عنوان «عملیاتی موفقیت آمیز» یاد می‌کند. این آتش‌سوزی پس از حملات شبانه روسیه به اوکراین صورت گرفته است.


پس از آتش‌سوزی که در منطقه‌ای نظامی در شبه‌جزیره کریمه رخ داد، اوکراین  از آن به عنوان «عملیاتی موفقیت‌آمیز» یاد کرد و  مقامات مسکو را وادار کرد تا بیش از دو هزار غیرنظامی را از این منطقه تخلیه کنند.
کیریلو بودانوف، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین (HUR) در تلگرام خود گفت: «عملیات موفقیت آمیزی در کریمه اشغالی انجام شد. دشمن میزان خسارات و تعداد تلفات را پنهان می‌کند.»
حمله شبانه روسیه به اوکراین
اوایل صبح نیز، نیروی هوایی اوکراین به نوبه خود از انهدام ۲۳ فروند از ۳۲ پهپاد انفجاری پرتاب شده توسط نیروهای روسیه و ۱۳ موشک از ۱۶ موشک کروز کالیبر در منطقه اودسا (جنوب اوکراین) خبر داد.
به گفته اولگ کیپر فرماندار اودوسا، این حملات جدید روسیه در طول شب باعث زخمی شدن دست کم ۱۲ نفر در این منطقه شده است.
پاولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک در تلگرام خود اعلام کرد که ۱۰ غیرنظامی در اثر گلوله باران روسیه زخمی شدند.
نابودی شصت هزار تن غلات
کی‌یف همچنین از نابودی ۶۰ هزار تن غلات در این حمله شبانه خبر داد. وزیر کشاورزی اوکراین در این‌باره گفت: «۶۰ هزار تن غلات که برای صادرات در نظر گرفته شده بود و در بندر چورنومورسک در نزدیکی اودوسا نگهداری می‌شد، در حملات روسیه یک شبه نابود شد.»
در بیانیه‌ی منتشره این وزار‌تخانه، «این حجم از غلات می‌بایست ۶۰ روز پیش از طریق کریدور غلات ارسال می‌شد.» آن‌ها زمان لازم برای بازسازی زیرساخت‌ها را پس از این حمله حداقل یک سال اعلام کردند.
پیش‌تر و در حمله صورت گرفته توسط دو پهپاد اوکراینی به پل «کرچ» واقع در شبه جزیره کریمه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه قول انتقام داده بود.
رئیس جمهوری روسیه با «تروریستی» خواندن این اقدام کی‌یف، ایالات متحده و بریتانیا را نیز به سازماندهی این حمله «تروریستی» بر روی پل متهم کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230793
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
520
1418
8843
1220432
11872
16017
1230793

آی‌پی شما: 18.226.251.68
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403