سن اعتیاد در ایران به ۱۰ سال کاهش پیدا کرد

مهری سادات موسوی؛ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد که سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و به ۱۰ سال رسیده است و به این ترتیب فقط طی ۷ سال سن اعتیاد از ۲۰ سال به ۱۰ سال کاهش پیدا کرده است.


در اواخر اسفند ۹۵ روزبه کردونی، مدیرکل وقت دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میانگین سن معتادان را حدود ۲۰ سال اعلام کرده بود.
مهری موسوی، با اشاره به «تغییر مدل اعتیاد در دهه‌ی اخیر» در کشور درباره‌ی کاهش سن اعتیاد به ۱۰ سال و همچنین «زنانه‌شدن اعتیاد» هشدار داد و گفت: اکنون شاهد قیمت پایین مواد مخدر، صنعتی‌شدن و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر هستیم.
در همین حال محمد جمالو؛ معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت اعتیاد در حوزه دانش‌آموزی گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵، ۲. ۱ درسد جمعیت دانش‌آموزان دچار شیوع مواد مخدر بودند که اعتیاد در بین دانش‌آموزان هنرستانی بیش‌تر بود و ۰. ۱۵ درسد دانش‌آموزان هنرستان شیشه، ۰. ۳۶ درسد حشیش، ۰. ۹۶ درسد ماری‌جوانا و ۵. ۴ درسد مصرف الکل داشتند.
او افزود: افزود: دانش‌آموزان دبیرستان ۰. ۱۹ درسد مصرف شیشه، ۰. ۲۴ درسد حشیش، ۰. ۵۷ درسد ماری‌جوانا و ۳. ۵۳ درسد مصرف الکل داشتند.
همچنین ۵. ۳۹ درسد جامعه فعال کشور یعنی ۴ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۰۰ نفر در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال آلودگی به اعتیاد دارند.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار مربوط به سال‌های اخیر را ارائه نکرد و مدعی شد که «شیوع شناسی اعتیاد هر ۵ سال یک‌بار انجام می‌شود و شیوع شناسی جدید در حال اجراست.»
طی سال‌های متمادی وزارت آموزش و پرورش وجود دانش‌آموزان معتاد را منکر می‌شد تا جایی که اسماعیل احمدی‌مقدم دبیرکل وقت ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد که «آموزش‌و‌پرورش دانش‌آموزان معتاد را اخراج می‌کند و بعد می‌گوید معتاد نداریم.»
حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس جمهوری اسلامی نیز در سال ۹۴ گفته بود که ۱۳۰ هزار دانش‌آموز معتاد، پشت نیمکت‌های مدارس حضور دارند. در همان سال تعداد دانش‌آموزان از سوی آموزش‌وپرورش ۱۳ میلیون اعلام شده بود و این معنا بود که ۱۰ درسد دانش‌آموزان سال تحصیلی ۹۴، ۹۵ آلوده به مواد مخدر بوده‌اند.
از آن زمان تا کنون آمار روشنی از تعداد دانش‌آموزان معتادان منتشر نشده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230784
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
511
1418
8834
1220432
11863
16017
1230784

آی‌پی شما: 18.226.28.197
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403