پل کریمه هدفی نظامی و مشروع برای اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید پلی که شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند «جنگ به ارمغان می‌آورد نه صلح» و بنابراین هدفی نظامی و مشروع برای کی‌یف است.


حمله به پل کریمه و انفجارهای ناشی از آن بخشی از این پل را که اخیراً و پس از آسیب شدید در حمله‌ای مشابه در ماه اکتبر بازسازی شده بود، دوباره از کار انداخت و جان دو غیرنظامی را گرفت.
کی‌یف حمله را ستود، اما مقامات اوکراین مستقیماً مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفتند. مسکو اما اوکراین را عامل حمله این دانست.
شبه جزیره کریمه اوکراین در سال ۲۰۱۴ م توسط روسیه ضمیمه خاک این کشور شد و با پلی که مسکو ساخت به خاک روسیه متصل گردید. کی‌یف ۱۷ ماه پس از تهاجم تمام عیار ارتش روسیه در صدد بازپس گیری این شبه جزیره است.
زلنسکی که به صورت آنلاین در کنفرانس امنیتی آسپن آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: پل ریلی و جاده‌ای که توسط روسیه ساخته شد و در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری رسید «فقط یک جاده لجستیکی نبود.»
وی افزود: «این مسیری است که جنگ را با مهمات تغذیه می‌کند، کاری که روزانه صورت می‌گیرد و [بنابراین] شبه جزیره کریمه را نظامی می‌کند.»
او گفت: « قابل درک است که از دید ما این یک تأسیسات دشمن است که خارج از قوانین بین‌الملل و همه هنجارها ساخته شده است. بنابراین، هدفی برای ماست، هدفی که جنگ به ارمغان می‌آورد، نه صلح و باید از کار انداخته شود.»
زلنسکی هرگونه ارتباط بین حمله‌ به پل کریمه با خروج روسیه از توافق مورد حمایت سازمان ملل متحد برای صادرات غلات از بنادر اوکراین را رد کرد و گفت که روسیه از همان ابتدا مانع صدور غلات از کریدور مورد توافق، شده بود.
رئیس جمهوری اوکراین افزود: «بعداً آن‌ها این وضعیت را به اطراف پل کریمه تسری دادند. اگر پل کریمه نبود، نمونه و دلیل دیگری پیدا می‌کردند.»
زلنسکی در خصوص ضدحمله ماه گذشته ارتش اوکراین گفت که زمان زیادی لازم بوده است تا ارتش آماده شود چرا که ارتش روس چندین خط دفاعی ایجاد و به طور گسترده خاک اوکراین را مین گذاری کرده‌اند.
رئیس‌جمهوری اوکراین با تکرار ارزیابی قبلی خود گفت که ضدحمله کندتر از آنچه او می‌خواهد پیش می‌رود، ضدحمله‌ای که هدفش تا به امروز بر تصرف روستاهای جنوبی و بازپس گیری مناطق اشغالی متمرکز بوده است.
زلنسکی گفت که «اوکراین عقب‌نشینی نمی‌کند و به تدریج در حال آزادسازی مناطق خود است که بسیار مهم است.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230848
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
575
1418
8898
1220432
11927
16017
1230848

آی‌پی شما: 3.149.243.32
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403