ادای احترام فیفا به افراد الهام‌بخش در فوتبال زنان

فیفا در حاشیه جام جهانی فوتبال زنان در استرالیا و نیوزیلند نمایشگاهی را برای ادای احترام به افراد الهام‌بخشی که فوتبال زنان را در تمام جنبه‌های آن شکل داده‌اند برپا کرده که یکی از این افراد مریم مجد، عکاس ایرانی است.


این نمایشگاه از ۲۰ ژوئیه تا ۲۰ اوت در جشنواره هواداران فیفا در پارک تومبالونگ سیدنی برگزار می‌شود.
در قلب این نمایشگاه کاپ قهرمانی برنده جام جهانی زنان ۲۰۲۳ فیفا قرار دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن نیز دیدن کنند.
دوربین کانن ۴۰ دی (Canon 40D)، مریم مجد، عکاس ایرانی که دوره قبلی جام جهانی زنان در فرانسه را عکاسی کرده بود نیز در این نمایشگاه قرار داده شده است.
همراه با دوربین مریم مجد، عکسی که او از جام جهانی گذشته از بازیکن تیم ملی فوتبال آمریکا گرفته و بر صفحه نخست روزنامه ایران ورزشی نقش بسته بود نیز به نمایش گذاشته شده است.
مریم مجد حدود ۲۰ سال پیش کار عکاسی را آغاز کرد و در حوزه عکاسی ورزشی جوایز بسیاری را کسب کرده است.
او پیش از این در گفت‌وگویی که در سال ۲۰۱۹ داشت درباره حضورش در دنیای حرفه‌ای عکاسی گفته بود: «ترم دوم دانشگاه بودم که خبرگزاری ایسنا برای عضویت در یک انجمن دانشجویان جوان فراخوانی داد که من هم جزء ۱۵ نفری بودم که پذیرفته شدند. آن فراخوان در دانشگاه برای من شروع عکاسی جدی بود، از آن جمع الان جز دو یا سه نفر که ماندیم و در این حوزه همین الان فعال هستیم بقیه رها کردند و ادامه ندادند.»
در نمایشگاه فیفا همچنین ویدئویی نشان داده می‌شود که تماشاگران را با تاریخ غنی این مسابقات آشنا می‌کند. همچنین در این نمایشگاه بخشی با عنوان «رنگین‌کمان پیراهن‌ها» وجود دارد که پیراهن تیم‌های ملی هر ۳۲ کشور حاضر در مسابقات را به نمایش گذاشته است و به تنوع جهانی و وحدتی که فوتبال زنان مظهر آن است ادای احترام می‌کند.
مارکو فازونه، مدیرعامل موزه فیفا می‌گوید: «این نمایشگاه فرصتی بی‌نظیر برای نشان دادن گام‌های بزرگی است که فوتبال زنان در قرن گذشته برداشته است.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230814
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
541
1418
8864
1220432
11893
16017
1230814

آی‌پی شما: 3.19.27.178
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403