بازاریان سقز در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس، اعتصاب کردند

کسبه و بازاریان در سقز در اعتراض به ادامه روند مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس با بستن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.


روز بیستم فروردین‌ماه ده‌ها دانش‌آموز در سقز به دنبال حمله شیمیایی به ۶ مدرسه دخترانه در این شهر با علائم مسمومیت روانه بیمارستان‌ها شدند. این در حالی است که هم‌زمان در شهرهای مختلف از جمله سنندج، ارومیه، آمل نیز گزارشاتی از مسمومیت دانش‌آموز منتشر شد.
تصاویر و ویدئوهای منتشر شده دوشنبه ۲۱ فروردین در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حاکم شدن جو نظامی امنیتی در شهر سقز در استان کردستان است.  
همچنین در پی مسمومیت دانش‌آموزان در سقز، گروهی از ساکنان این شهر به خیابان‌ها آمد‌ند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.
معترضان در سقز پرچم جمهوری اسلامی را از سردر یک مدرسه پایین کشیدند و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. هم‌زمان نیروهای یگان ویژه نیز در سطح خیابان‌های این شهر مستقر شده و برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
بر اساس آخرین گزارش‌ها، نیروهای امنیتی چند تن از شهروندان سقزی را نیز بازداشت کردند.
گفتنی است که روز شنبه نیز سدها دانش‌آموز در دست‌کم ۱۰ مدرسه دخترانه در ۵ شهر ایران، دچار مسمومیت شده و شماری به بیمارستان منتقل شدند.
این در حالی است که سید حمید کاظمی، نماینده مردم پل‌دختر و رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس به‌تازگی طی اظهارنظری گفته بود: «ازآنجایی‌که برخی دانش‌آموزان از روی شیطنت شاید چنین کارهایی می‌کنند، لازم است مدارس اقداماتی در راستای پیشگیری داشته باشند و در مدارس پدافند غیرعامل تشکیل شود تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. در واقع می‌خواهیم دانش‌آموزان خودشان در این شرایط مراقبت داشته باشند.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241374
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
716
1176
1892
1231446
7209
15244
1241374

آی‌پی شما: 18.221.222.47
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403