هشدار نشریه سپاه در مورد رویارویی مردم با حکومت بر سر حجاب اجباری

درحالی‌که تمامی نهاد‌های دولتی و حاکمیتی جمهوری اسلامی بسیج شده‌اند که با مخالفان حجاب اجباری برخورد کنند، نشریه معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در یادداشتی نسبت به رویارویی مردم با حکومت هشدار داد.


در بخش‌هایی از این یادداشت که توسط اعتماد آنلاین بازنشر شده، «عدم رعایت پوشش» و «ریختن ماست بر سر دیگران» اقدام «غیرقانونی و اشتباه» خوانده شده است.
نویسنده این مطلب در ادامه تأکید کرده که «اشتباه بزرگ‌تر آن است که هم‌گام با معاندان به طور دائم در تنور این ماجرا بدمیم و سعی کنیم خواسته و ناخواسته جامعه را به سمتی ببریم که در نهایت مردم در مقابل یک‌دیگر یا در مقابل حاکمیت و قانون قرار گیرند.»
رسانه متعلق به سپاه در ادامه مدعی شد که انتشار تصاویر برخورد خشن با زنان و دخترانی که حاضر به رعایت حجاب اجباری نیستند توسط رسانه‌های خارج از کشور به این دلیل است که این رسانه‌ها قصد دارند «ضمن ایجاد دوقطبی دروغین به‌گونه‌ای طرفین را نگران، عصبانی و وادار به لجبازی کند تا دوباره جامعه را به ناآرامی و بلوا سوق دهد.»
آماده‌باش قوه قضاییه و دولت در برابر مردم
در همین حال غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، از مراجع قضایی خواست که برای سخت‌گیری‌های بیشتر و اجرای «با تدبیر و قوت» قانون در زمینه حجاب آماده باشند.
او در این نشت خطاب به مراجع قضایی گفت: «آمادگی لازم را برای همکاری و حمایت از اجرایی‌شدن سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و مقولات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و موضوع حجاب» داشته باشند.
او مجدداً موضوع مخالفت زنان و دختران با حجاب اجباری را به خارج از کشور ربط داد و خواستار «حمایت از نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای شناسایی جریان‌های وابسته و مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه که اهداف خاصی را در قضیه ناهنجاری‌های اجتماعی دنبال می‌کنند» شد.
همچنین احمد وحیدی از فرماندهان ارشد سپاه و وزیر کشور دولت رئیسی نیز در یک ارتباط ویدئویی با استانداران کشور به آن‌ها گفت که «کشف حجاب جرم محسوب می‌شود» و «دستگاه‌های متولی امر عفاف و حجاب مکلف به اجرای قانون در این زمینه هستند.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی به‌تازگی خبر داده که پلیس از ۲۶ فروردین‌ماه در معابر، خودروها و صنوف با «کشف حجاب» برخورد خواهد کرد و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241430
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
772
1176
1948
1231446
7265
15244
1241430

آی‌پی شما: 18.118.227.69
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403