ادامه حملات شیمیایی به مدارس دخترانه کشور

طبق گزارش‌های منتشر شده در آغاز دومین هفته تحصیلی در سال جدید، مسمومیت دانش‌آموزان دختر همچنان ادامه داشته و دانش‌آموزان تعدادی از مدارس در شهرهای مختلف کشور به دنبال حمله شیمیایی مسموم و راهی بیمارستان شدند.


خبرگزاری ایلنا از مسمومیت دانش‌آموزان دبستان سعدی در ارومیه خبر داد. همچنین گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مسموم‌شدن دانش‌آموزان دختر در شهرهای اردبیل و پردیس نیز منتشر شده است.
کانال حقوق بشری هرانا نیز از مسمومیت دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی و بنت‌الهدی در دیواندره استان کردستان خبر داد و اعلام کرد که تعداد زیادی از دانش‌آموزان این مدارس بستری شده‌اند. به گفته این سازمان حقوق بشری شماری از مردم دیواندره و خانواده‌های دانش آموزان نیز مقابل بیمارستان محل بستری‌شدن دختران، تجمع کرده‌اند.
خبرگزاری صداوسیما نیز خبر داد که ۶۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه هاجر در شهرستان هفتگل استان خوزستان با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند.
در زمستان سال گذشته مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز شد و به دنبال آن تعداد زیادی از دانش‌آموزان دختر روانه بیمارستان‌ها شدند.
این موضوع در آغاز از سوی مسوولان آموزش‌وپرورش جدی گرفته نشد و بعد از گذشت چند ماه، مسوولان مربوطه در اظهارنظرهای مختلف عنوان کردند که این نوعی شیطنت از سوی دانش‌آموزان است.  
حتا یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش وقت که چند روز پیش استعفا داد در این‌باره گفته بود ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان موضوع چندان مهمی نبود و صرفاً بد عنوان شده بود.
مقام‌های جمهوری اسلامی هنوز گزارشی درباره دلیل و چگونگی این مسمومیت‌ها اعلام نکرده‌اند.
سید حمید کاظمی، نماینده مردم پل‌دختر و رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس روز گذشته طی اظهارنظری گفته بود: از آنجایی‌که برخی دانش‌آموزان از روی شیطنت شاید چنین کارهایی می‌کنند، لازم است مدارس اقداماتی در راستای پیشگیری داشته باشند و در مدارس پدافند غیرعامل تشکیل شود تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود. در واقع می‌خواهیم دانش‌آموزان خودشان در این شرایط مراقبت داشته باشند.
کاظمی گفته است گزارش این کمیته اردی‌بهشت نهایی و ارائه می‌شود. رهبر جمهوری اسلامی نیز طی اظهارنظری این اتفاق را «جنایت بزرگ» توصیف کرده است.
با همه‌ی این‌ها تا کنون هیچ نهاد حکومتی اقدام شایسته‌ای پیرامون موضوع مهم مسمومیت‌های سریالی در مدارس کشور صورت نداده و پاسخ‌گو نبوده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241370
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
712
1176
1888
1231446
7205
15244
1241370

آی‌پی شما: 52.15.135.63
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403