حساب کاربری ترامپ در اینستاگرام و فیسبوک مجدداً فعال شد

شرکت متا که ۲ سال پیش حسابهای دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را مسدود کرده بود، اکنون آن‌ها را فعال کرده است.


متا نیز مانند توییتر، حساب کاربری ترامپ در پلتفرمهای خود را در ژانویه ۲۰۲۱ و پس از حادثه رخنه به ساختمان کنگره آمریکا مسدود کرد. این شرکت ابتدا حساب رئیس جمهور سابق آمریکا را به مدت ۲۴ ساعت و سپس برای مدت نامحدودی به حالت تعلیق درآورد.
سپس این شرکت اعلام کرد که حسابهای ترامپ در اینستاگرام و فیسبوک به مدت دو سال در حالت تعلیق باقی خواهد ماند و پس از آن همه چیز دوباره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
متا، روز چهارشنبه ۲۵ ژانویه، در وبلاگ خود اعلام کرد که «تدابیر جدیدی را برای جلوگیری از تکرار تخلفات تعبیه کرده است.»
نیک کلگ، مدیر امور جهانی متا، نوشت: «در صورتی که ترامپ محتوای مناقشهبرانگیز بیشتری را منتشر کند، محتوا حذف میشود و با توجه به میزان تخلف، ممکن است حساب او بین یک ماه تا دو سال تعلیق شود.»
توییتر نیز پیشتر و در ۲۹ آبان ماه حساب کاربری رئیس جمهور سابق آمریکا را باز کرده بود، این اقدام به دنبال برگزرای یک نظر سنجی از سوی ایلان ماسک مالک جدید توییتر رخ داد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده بیش از ۱۵ میلیون کاربر توییتری معادل ۵۲ درسد از کاربران این شبکه اجتماعی که در نظرسنجی ایلان ماسک شرکت کرده بودند، از بازگشت مجدد ترامپ به توییتر حمایت کردند.
با این حال از آن تاریخ به بعد ترامپ هیچ مطلبی در توییتر منتشر نکرده است و پس از فعال شدن حسابش در توییتر، هنگامی که شرکت کنندگان کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوریخواه از او پرسیدند که آیا قصد بازگشت به توییتر را دارد، گفت: «دلیلی برای این کار نمیبینم.»
ترامپ در کنفرانس سالانه لاس وگاس گفت که همچنان به پلتفورم جدید خود موسوم به شبکه اجتماعی « Truth» (حقیقت) پایبند خواهد بود که در آن بهتر از توییتر میتواند با کاربران تعامل داشته باشد و فوقالعاده خوب در این شبکه عمل میکند.
دونالد ترامپ پیشتر در ماه نوامبر اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود و خبرگزاری رویترز نوشت که بازگشت حسابهای کاربری ترامپ میتواند به او در پیشبرد این هدف کمک کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241292
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
634
1176
1810
1231446
7127
15244
1241292

آی‌پی شما: 3.137.178.133
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403