قالیباف خواستار برخورد پلیس با مخالفان حجاب اجباری شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه تلاش‌های حکومت جهت افزایش فشار برای رعایت حجاب اجباری از پلیس و دستگاه قضایی خواست تا با افرادی که بر مخالفت با حجاب اجباری «اصرار دارند» برخورد «بازدارنده» کنند.


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در اولین جلسه مجلس در سال جدید به موضوع حجاب اجباری مدنظر حکومت اشاره و تأکید کرد که این موضوع دغدغه جدی مردم است و آنچه به ادعای وی هنجارشکنی نامیده شده برنامه‌ریزی دشمن بوده تا بین مردم دوقطبی‌سازی ایجاد کند.
قالیباف با ابزار تأسف از کم‌کاری در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، متولیان امر و نهادهای مربوطه را متهم به انجام اقدامات کم‌اثر کرد و خواستار فعالیت‌های ایجابی این دستگاه‌ها در این حوزه شد.
با آغاز اعتراضات به کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، شمار بیشتری از زنان در مخالفت با حجاب اجباری، از رعایت پوشش اسلامی در اماکن عمومی سرباز زدند. مقامات حکومت که در دوران اعتراضات کم‌تر به این موضوع می‌پرداختند در روزهای اخیر خواهان مقابله با مخالفان حجاب شده‌اند.
قالیباف در ادامه مدعی شد که مخالفان حجاب اجباری فضای عمومی و اخلاقی جامعه را آلوده می‌کنند، و از دولت، دستگاه قضایی، فرماندهی کل انتظامی و دیگر دستگاه‌های مسوول خواست تا با افرادی که بر مخالفت خود اصرار دارند، برخورد بازدارنده کنند.
همچنین روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده علی خامنه‌ای اداره می‌شود، خواستار برخورد جدی‌تر با مخالفان حجاب اجباری شده است.
این روزنامه در شماره روز سه‌شنبه پانزدهم فروردین‌ماه خود با ادعای این‌که «حجاب و پوشش اسلامی» یک «حکم الهی و واجبی شرعی» محسوب می‌شود، مدعی شده که این اجبار اجتماعی دارای «بعد اجتماعی» است و «حکومت اسلامی موظف است در برابر بروز حرام اجتماعی و تظاهر به حرام بایستد» و از آن جلوگیری کند.
این رسانه که از محل بودجه عمومی کشور اداره می‌شود، همچنین نوشته است: «اکثر فقهای طراز اول شیعه» برای هر «فعل حرام یا ترک فعل واجب» قائل به «مجازات» از سوی حاکم شرع بوده‌اند و حتا برای «ترک نماز واجب» که این امر ذکر شده است.
در هفته‌های اخیر که شدت اعتراضات خیابانی کاهش‌یافته و به‌ویژه در روزهای گذشته، فشار حکومت برای اجرای طرح «حجاب و عفاف» شدت گرفته و شماری از مسوولان جمهوری اسلامی بار دیگر خواهان بازگشت به سیاست مقابله با «بدحجابان و بی‌حجابان» شده‌اند.
همچنین وزارت‌خانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم نیز در بیانیه‌های جنجالی جداگانه‌ای اعلام کردند به دانش‌آموزان و دانشجویانی که «قوانین و مقررات پوششی» را رعایت نکنند، خدمات آموزشی ارائه نخواهد شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241727
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1069
1176
2245
1231446
7562
15244
1241727

آی‌پی شما: 18.116.118.198
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403