وزیر آموزش‌وپرورش پیش از برکناری استعفا داد

پرداخت‌نشدن حقوق اسفندماه معلمان نهایتاً منجر به کناره‌گیری یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش شد و ابراهیم رئیسی نیز با استعفای او موافقت کرد.


برخی از منابع خبری طی روزهای گذشته چندین بار گمانه‌زنی‌هایی در مورد برکناری وزیر آموزش‌وپرورش منتشر کردند.  
شب گذشته نیز خبرگزاری تسنیم که به نهادهای امنیتی در جمهوری اسلامی وابسته است از «قوت‌گرفتن» برکناری وزیر آموزش‌وپرورش خبر داده بود.
این خبرگزاری به نقل از «منابع» خود نوشت که «احتمال کنارگذاشتن یوسف نوری از وزارت آموزش‌وپرورش قوت گرفته است.» بی‌تدبیری وزارت آموزش‌وپرورش در واریز حقوق معلمان در انتهای سال گذشته دلیلی است که در این خبر به آن اشاره شده است.
اعتراض فرهنگیان در روزهای ابتدایی سال در مورد نحوه اجرای «رتبه‌بندی معلمان» و تأخیر در پرداخت حقوق معلمان که هنوز هم به طور کامل انجام نشده است، سبب شد تا ابراهیم رئیسی معاون اول خود را مامور بررسی این موضوع و شناسایی «مقصر» کند.
چند روز بعد محمد مخبر معاون اول رئیسی طی نامه‌ای به او «وزارت آموزش‌وپرورش» را «مقصر اصلی» معرفی کرد. همان روزها خبرهای غیررسمی هم از برکناری برخی از مدیران این وزارت‌خانه منتشر شد.
اما رسانه‌های داخلی در ۱۱ فروردین اعلام کردند که تعدادی از مدیران این وزارت‌خانه برکنار شدند و به‌این‌ترتیب وزیر آموزش‌وپرورش همچنان در سمت خود باقی ماند.
از سوی دیگر و در همان زمان خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی نوشته است که «بعد از ماجرای تأخیر در پرداخت حقوق آخر سال معلمان و تأیید تقصیر آموزش‌وپرورش از طرف دولت، دو معاون این وزارت‌خانه عزل شده‌اند.»  
این در حالی است بود برخی از نمایندگان مجلس خواستار برکناری یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش شده‌اند و تعدادی گفته‌اند که پس از تعطیلات نوروزی روند استیضاح وی را آغاز خواهند کرد.
به نظر می‌رسد برای این‌که یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش دولت رئیسی عزل نشود، تصمیم گرفته است که استعفا دهد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240946
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
288
1176
1464
1231446
6781
15244
1240946

آی‌پی شما: 3.145.143.239
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403