رژیم چین به دلیل منشأ کووید۱۹ با مجازات مواجه خواهد شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به این‌که دنیا بالاخره حقیقت را پذیرفته‌ است که همه‌گیری کووید۱۹ به‌احتمال زیاد از آزمایشگاهی در ووهان چین سرچشمه گرفته است، خواستار مجازات رژیم کمونیستی چین شد.


دونالد ترامپ با اشتراک یک ویدئو در شبکه اجتماعی «Truth» اعلام کرد که زمان آن فرارسیده است که چین را در قبال همه‌گیری جهانی که منجر به مرگ میلیون‌ها نفر و ویرانی اقتصادی شده است، مسوول بدانیم.
اظهارات ترامپ پس از آن مطرح شد که وزارت انرژی ایالات متحده اخیراً به این نتیجه رسید که نظریه نشت آزمایشگاهی ووهان محتمل‌ترین توضیح برای منشأ ویروس کرونا است.  
رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین ضمن اشاره به این‌که سه سال پیش در مورد نظریه نشت آزمایشگاهی درست گفته بود عنوان کرد: «سه سال پیش، من اعلام کردم که ویروس چینی احتمالاً از آزمایشگاه ووهان آمده است. اکنون، جهان بالاخره حقیقت را می‌پذیرد و آن‌ها می‌گویند من درست می‌گفتم.»
به گفته ترامپ: «میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین بر اثر ویروس چین جان خود را ازدست‌داده‌اند» و «مخفی کردن» منشأ کووید۱۹ نشان‌دهنده «یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌ها در تاریخ جهان» است. او استدلال کرد که چین و «نیروهای فاسدی» که «سرکوب عظیم حقایق» را تسهیل کردند، باید در قبال آسیبی که به جهان وارد کرده‌اند، پاسخ‌گو باشند.
وی افزود: «چین نمی‌تواند خسارتی را که وارد کرده است بپردازد. این بیش از ۵۰ تریلیون دلار است و آن‌ها چیزی نزدیک به آن ندارند. اما کاری باید انجام شود و انجام خواهد شد.»
سازمان بهداشت جهانی سه سال پیش ویروس کرونای جدید را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد و هنوز سؤالاتی در مورد منشأ این ویروس وجود دارد؛ زیرا چین هنوز اطلاعات مربوطه را با محققان مستقل به اشتراک نگذاشته است.
بر اساس ایمیل‌هایی که اخیراً از سوی کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد که دکتر آنتونی فائوچی به گروهی از دانشمندان دستور داده است تا مقاله‌ای بنویسند تا نظریه نشت کووید۱۹ از یک آزمایشگاه را رد کنند، او از آن برای اثبات ادعاهایش مبنی بر این‌که همه‌گیری کرونا منشأ طبیعی داشته است به همین مقاله‌ها استناد می‌کرد.
فائوچی از سال ۱۹۸۴ به‌عنوان مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که زیر مجموعه مراکز پیشگیری و کنترل بیماری این کشور است خدمت کرده و در ژانویه ۲۰۲۱ نیز از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی او منصوب شد.
گفتنی است که قانونی با مشارکت هر دو حزب آمریکا در مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شده که بر اساس آن اطلاعات مرتبط با ارتباط احتمالی بین کووید۱۹ و مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان در چین از حالت محرمانه خارج و در دسترس عموم قرار گیرد. هر چند که تا کنون تصمیم جو بایدن برای امضا یا وتوی این لایحه نامشخص است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231491
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
45
1173
45
1221950
12570
16017
1231491

آی‌پی شما: 3.17.186.218
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403