کشته‌های اوین افزایش یافت

اعتراضاتی که با جان باختن مهسا امینی در شهرهای مختلف ایران آغاز شده در حالی وارد هفته پنجم خود شده است که واکنش‌های بین‌المللی و پیام‌های سلبریتی‌ها در حمایت از خواسته‌های زنان ایرانی همچنان ادامه دارد. قرار است امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود به موضوع تحریم‌های ایران رسیدگی کنند.


گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از ادامه اعتراض‌های شبانه در برخی شهرها از جمله یزد و برخی محله‌های تهران حکایت دارند. واکنش‌ها به ماجرای «آتش سوزی» در زندان اوین نیز همچنان تیتر اول برخی رسانه‌های داخلی و بین‌المللی است و واکنش‌های مقام‌های اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر را به دنبال داشته است.
دسترسی به فیلترشکن‌ها با مشکل مواجه شده است
طبق گزارش‌ها از روز ۲۴ مهر دسترسی به فیلترشکن‌ها تقریباً «غیرممکن» شده است. این در حالی‌ست که پیشتر وزارت ارتباطات از برداشه شدن تمام محدودیت‌های مربوط به اینترنت بین‌الملل و دسترسی کاربران به اینترنت خارجی خبر داده بود.
 گزارش‌های منتشر شده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که محدودیت‌های اینترنتی همچنان پابرجاست و دسترسی به اینترنت با اختلال شدیدی مواجه شده است.
بریتنی اسپیرز هم از معترضان ایرانی حمایت کرد
بریتنی اسپیرز خواننده معروف آمریکایی با انتشار مطلبی کوتاه در حساب توئیترش نوشت: «من و همسرم در کنار مردم ایران که برای آزادی می‌جنگند ایستاده‌ایم»
این خواننده آمریکایی که بیش از ۵۶ میلیون فالور در توئیتر دارد چندی پیش به طور رسمی با سام اصغری، مدل ایرانی ازدواج کرد. پیشتر سام اصغری با انتشار چندین پست اینستاگرامی از معترضان ایرانی حمایت کرده بود.
تقابل نیروهای امنیتی و معترضان در یزد
ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جمعی از معترضان یزدی در تاریکی شب با روشن کردن آتش خیابان را مسدود می‌کنند. صدای تیراندازی در برخی مناطق از جمله امام‌شهر مشهود بوده است. گزارش‌ها همچنین از ملتهب بودن اوضاع در فهادان و سرداده شدن شعارهایی علیه رهبر ایران خبر می‌دهند.
«آزادی اندیشه از پنجره نمیشه»
در برخی محله‌های تهران نظیر اکباتان نیز جمعی از معترضان ضمن ترغیب «تماشاچیان» به پیوستن به خود شعار می‌دادند: «ما تماشاچی نمی‌خواهیم به ما ملحق شوید، «آزادی اندیشه از پنجره نمیشه.»
در برخی دیگر از شهرها نیز معترضان به اشکال مختلفی نظیر بوق زدن‌های ممتد اعتراض خود را نشان دادند. در قم نیز معترضان بنری با عنوان«نیکا جان راهت ادامه دارد، بجنگ تا بجنگیم» را از یک پل عابر هوایی آوایزان کردند.
افزایش تعداد کشته‌های زندان اوین به ۸ نفر
خبرگزاری میزان روز دوشنبه از افزایش تعداد کشته‌های «آتش‌سوزی» زندان اوین به هشت نفر خبر داد. خبرگزاری قوه قضاییه ایران اعلام کرده که این چهار فوتی جدید در جریان آتش‌سوزی آسیب دیده بودند و حالشان وخیم بوده است.
میزان در ادامه اضافه کرده که ۶ نفر دیگر از مجروحین این «آتش سوزی» همچنان در بیمارستان تحت درمان هستند ولی حال عمومی آن‌ها را مساعد اعلام کرده است.
خبرگزاری قوه قضاییه در پایان با ذکر این‌که هویت قربانیان مشخص و موارد فوتی به اطلاع خانواده‌ها رسیده، می‌گوید پس از دستور قضایی اسامی قربانیان رسانه‌ای خواهد شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1236481
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
82
2234
5035
1221950
2316
15244
1236481

آی‌پی شما: 3.144.172.115
امروز: پنج شنبه، 13 ارديبهشت 1403