شهره از مازیار لرستانی رونمایی کرد

مازیار لرستانی زاده ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ در تهران هنرپیشه تآتر، سینما و تلویزیون و کارگردان اهل ایران است.


مازیار لرستانی سال ۱۳۴۵ در تهران با نام شهره صالحی لرستانی متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته کارگردانی تآتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ و همچنین فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته فیلم‌نامه‌نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در سال ۱۳۷۳ بوده ‌است. بازی در تآتر را از سال ۱۳۶۴ با نمایش‌های دانشجویی از جمله «آدم‌برفی»، «زیبایی بی‌اعتنا»، «من به باغ عرفان»، «آژاکس»، «پیشنهاد ازدواج» و «تبعیدی‌ها» تجربه کرد و تا ۱۳۶۹ ادامه داد. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۰ با فیلم «نیاز» به کارگردانی علی‌رضا داوودنژاد آغاز کرد.
وی از سال ۱۳۶۶ تاکنون کارگردانی ۱۷ تآتر حرفه‌ای در تآترشهر از جمله «خسیس دهکده روگافورد»، «گالری»، «پرده‌برداری»، «عقاب»، «داش آکل»، «آنتیگون»، «متوری»، «بنگاه تآترال»، «تلخ بازی قمر در عقرب»، «زندگی دوگانه» و «پیک‌نیک در میدان جنگ» را بر عهده داشته ‌است؛ نمایش «سلطان مار» نوشته‌ی بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ترین اجراهای تآتر در دهه‌ی هفتاد از جمله کارهای اوست. همچنین کارگردانی نمایش تلویزیونی «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی، برای شبکه چهار را انجام داده ‌است.
مجموعه تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند و فیلم سینمایی «مأموریت شادی» و چندین تله‌فیلم دیگر از جمله آثاری است که او به عنوان نویسنده در آنان حضور داشته ‌است. چندین فیلم کوتاه و تله‌فیلم از جمله کارهایی است که وی نویسندگی و کارگردانی کرده ‌است.
لرستانی، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ تغییر جنسیت خود را تأیید و نام مازیار را برای خود برگزید.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238465
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1362
704
7019
1221950
4300
15244
1238465

آی‌پی شما: 3.144.248.24
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403