برادر مالک متروپل آبادان کشته شد

مجید عبدالباقی برادر مالک ساختمان متروپل مورد سوءقصد قرار گرفت و در بیمارستان فوت کرد.


«مجید عبدالباقی» برادر مالک متروپل آبادان ظهر امروز شنبه در مجتمع مسکونی خود مورد سوءقصد قرار گرفت.
وی به بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان منتقل شد و به علت شدت جراحت وارد در اتاق احیا قرار گرفت و در ساعت ۱۶:۸ دقیقه امروز فوت کرد.
تحقیقات برای شناسایی افرادی که به سمت مجید عبدالباقی شلیک کرده‌اند آغاز شده است. این در حال است که مرکز رسانه قوه قضائیه روز پنج‌شنبه ٣٠ تیر (٢١ ژوئن) اعلام کرد کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ٢٠ متهم صادر شدە است.
براساس این گزارش در این پرونده تعداد ۲۱ نفر مقصر حادثه شناخته شده‌اند که علیه ۲۰ نفر افراد موثر کیفرخواست صادر شده است.
در گزارش قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکید شدە کە "با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به گستردگی ابعاد حادثه، این پرونده به صورت دقیق در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد ارزیابی و کارشناسی‌های تخصصی قرار گرفته و بر این اساس کیفرخواست صادر گردیده است."
قوە قضائیه در گزارش خود با اشارە بە اینکه تمامی متهمین این پرونده در حال حاضر با "قرار تامین مناسب" در "بازداشت" به سر می‌برند، گفتە "با توجه به فوت مالک ساختمان درخواست پرداخت دیه به نسبت تقصیر از دادگاه درخواست گردیده است."
برج‌های دوقلوی متروپل یکی از پروژەهای ساختمان‌سازی "هلدینگ عبدالباقی" در آبادان بودند. برج شمارە دو قرار بود در ۱۱ طبقه، با زیربنای بیش از ۴۵۰۰ مترمربع به عنوان یک مجموعه تجاری، تفریحی، فرهنگی و پارکینگ طبقاتی ساخته شود و نهایتا با دو پل شیشه‌ای در طبقات سوم و ششم به برج شمارە یک متصل شود. ساختمان اما دوم خرداد قبل از بهرەبرداری کامل بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت.
مالک ساختمان متروپل، حسین عبدالباقی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ عبدالباقی بود. او از سرمایه‌داران وابسته به نهادهای قدرت محسوب می‌شد که به گفتە رسانه‌های محلی روابط نزدیکی با مقامات، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر داشت.
مردم عزادار و خشمگین در آبادان، اهواز، شاهین شهر و چند شهر دیگر ایران، چندین شب پیاپی دست بە برپایی تجمع‌های اعتراضی زدند.
اعتراضات مردم معترض با تیراندازی و حمله نیروهای امنیتی و انتظامی سرکوب شدند. در شهرهای اهواز و شاهین شهر نیروهای امنیتی اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238460
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1357
704
7014
1221950
4295
15244
1238460

آی‌پی شما: 18.227.111.192
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403