خروج قطار از ریل در شرق ایران دستکم ۱۳ کشته برجای گذاشت

خروج قطار مسافربری از ریل در شرق ایران در بامداد روز چهارشنبه ۱۸ خرداد (۸ ژوئن) جان دستکم ۱۳ نفر را گرفت.


به گزارش خبرگزاری‌های ایران این حادثه ساعت ۵:۳۰ به وقت محلی در محدوده ایستگاه قطار مزینو در شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی روی داد. گزارش‌ها حاکی است که خروج این قطار از خط آهن حدود ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است که از این میان حال ۱۶ مصدوم «بدحال» گزارش می‌شود.
اورژانس خراسان جنوبی ضمن اعلام مرگ ۱۳ نفر از سرنشینان این قطار گفت که پنج نفر «مفقود» شده‌اند.
این قطار مسافربری در مسیر طبس به یزد در حال حرکت بود. محل وقوع حادثه در «محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس» گزارش شده است.
مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفته است که نیروهای امدادرسان به محل اعزام شده‌اند. به گفته وی پنج واگن از این قطار مسافربری از خط آهن خارج شده است. این در حالی است که علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس در گفتگو با ایرنا تعداد واگن‌های از زیل خارج شده را چهار واگن ذکر کرد.
به گفته وی قطار مسافربری با «دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده است» اما علت دقیق حادثه با بررسی‌های بیشتر مشخص خواهد شد. اورژانس خراسان جنوبی علت حادثه را برخورد قطار با «یک دستگاه بیل مکانیکی» ذکر کرد.
مقامات ایران اعلام کرده‌اند که چند فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شده‌اند.
محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تأکید کرد که علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.
به گفته فرماندار طبس احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان این حادثه وجود دارد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران شمار سرنشینان این قطار را ۴۳۰ مسافر و خدمه عنوان کرد.
این خبر به روزرسانی می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240057
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
575
974
575
1231446
5892
15244
1240057

آی‌پی شما: 3.142.12.240
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403