حمله با چاقو به طلاب مشهد

به گزارش رسانه‌ها در پی حمله با چاقو در حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهد دست‌کم یک طلبه جان خود را از دست داد.


در این حمله سه طلبه هدف حمله با چاقو قرار گرفته‌اند. خبرگزاری تسنیم تعداد کشته شدگان را ۲ نفر ذکر کرده است، با این وجود هنوز مرگ نفر دوم تایید نشده است.
دو تن دیگر به بیمارستان منتقل شده‌اند و گفته می‌شود که حال یکی از آن ها وخیم است و تحت مداوا قرار دارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم ضارب بلافاصله بازداشت شد. آستان قدس رضوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هویت ضارب تحت بررسی است.خبرگزاری تسنیم ابتدا تعداد کشته شدگان را ۲ نفر ذکر کرد که محمدحسین درودی، دادستان مشهد این خبر را رد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو طلبه دیگر که هدف این حمله قرار گرفته‌اند به بیمارستان منتقل شده‌اند.
بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، ضارب بلافاصله پس از این اقدام، بازداشت شده است.
دادستان مشهد با اعلام این‌که ضارب، فردی تبعه خارجی است، ارائه اطلاعات تکمیلی این حادثه را به پس از تحقیقات کامل موکول کرد. البته او به ملیت فرد بازداشت شده، اشاره نکرده است.
درودی همچنین از بازداشت «۴ هم‌دست» ضارب خبر داد.
ایرنا به نقل از یک منبع آگاه، ضارب را با نام اختصاری «ل.م» معرفی کرد که ساکن منطقه «قلعه ساختمان» بوده است، منطقه‌ای که سه طلبه‌ای که هدف حمله قرار گرفته‌اند هم ساکن آن بوده‌اند.
ایرنا به نقل از ساکنان منطقه قلعه ساختمان اعلام کرد که ضارب دارای اختلالات روحی بوده است.
اما محسن داوری، فرماندار مشهد به ایرنا گفته است که فردی تحت تأثیر «تفکرات استکبار جهانی و تکفیری» حمله روز سه‌شنبه در حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان را مرتکب شده است.
سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی هم در بیانیه‌ای با اشاره به این‌که تحقیقات از ضارب توسط عوامل امنیتی در حال انجام است، توصیه کرد که نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از ضارب، از هرگونه «گمانه‌زنی‌های نامعتبر» در این خصوص پرهیز شود.
رسانه‌های ایران، ۳ روز پیش هم از کشته شدن دو روحانی اهل سنت در گنبدکاووس به نام‌های «گل محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمان آخوند خوجه» با سلاح گرم خبر داده بودند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241712
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1054
1176
2230
1231446
7547
15244
1241712

آی‌پی شما: 3.138.114.38
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403