استاندار کرمان مطرح کرد؛

ممنوعیت خروج اعضای ستاد بحران از استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به ممنوع الخروج بودن اعضای ستاد بحران کرمان گفت: همه دستگاه‌های امدادی و مدیران شهرستان ها باید در آمادگی کامل باشند.


علی زینی‌وند در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی بارش از ۸ دی ماه در استان و احتمال وقوع سیل، دستور استقرار ستادهای بحران، ممنوعیت خروج اعضای ستادهای شهرستانی و بخش‌ها از منطقه تحت فعالیت، آمادگی کامل فرمانداران و مدیران استان و ارائه گزارش تمهیدات و برنامه‌ها را صادر کرد.
وی گفت: از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست که با کوتاهی در مسوولیت موجب خطرآفرینی شود ضمن آن‌که اطلاع‌رسانی گسترده باید صورت گیرد و در صورت نیاز راهداری و پلیس‌راه در زمان بحران و خطر، مانع از حضور مردم در مناطق سیل خیز شوند.
وی با اشاره به وضعیت فرونشست زمین در استان گفت: گزارشی در این رابطه به رئیس جمهور خواهیم داد و وضعیت هشداری استان را اعلام می‌کنیم.
وی بیان کرد: حل این معضل به اعتبار، ضمانت اجرا و وسیله، ساختار جدی و بررسی دقیق نیاز دارد.
استاندار کرمان گفت: برداشت بی‌رویه آب اصل مشکل فرونشست زمین است، سند سازگاری با کم آبی استان تدوین شده و کرمان در این زمینه از استان‌های پیشروی کشور است.
زینی‌وند اجرای کشاورزی مکانیزه، کنتورگذاری و بستن چاه‌های غیرمجاز را از اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با پیگیری جدی این طرح‌ها طی ۵ سال آینده کارنامه قابل ارائه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238690
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
182
1405
7244
1221950
4525
15244
1238690

آی‌پی شما: 3.141.31.240
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403