اگر به خودکشی فکر می‌کنید، با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید

اگر شما نیز به خودکشی فکر می‌کنید یا در اطرافیان کسی را می‌شناسید که احتمال می‌دهید خطر خودکشی او محتمل باشد، می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید.

به گفته حسین اسدبیگی، اورژانس اجتماعی سه فعالیت اساسی دارد؛ یکی از این فعالیت‌ها خط تلفنی ۱۲۳ است که مردم سراسر کشور می‌توانند با این شماره تماس بگیرند. فعالیت دیگر خودروهای خدمات سیارند که از مرکز اورژانس به مکانی که فردی اقدام به خودکشی می‌کند اعزام می‌شوند و فعالیت دیگر این مرکز، مداخله در بحران است که در محل ثابتی واقع است و مردم به آن مراجعه می‌کنند.
برنامه اورژانس اجتماعی در سال ۱۳۷۸ در سازمان بهزیستی کشور آغاز شد و در خرداد ماه ۱۳۹۲ آیین‌نامه آن با عنوان «آئین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی» به تصویب رسید و در بهمن ماه ۱۳۹۲ «مرکز هماهنگی فوریت‌های اجتماعی» به عنوان مرکزی مستقل افتتاح شد.
تا سال ۱۳۹۹، ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی، با ۲۹۷ خودرو مناسب‌سازی‌شده و ۱۰۲ خودرو سواری استیجاری فعال در کشور فعالیت می‌کند. پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز و حاشیه‌شهرها با ۲۳۸ مرکز فعال است.
اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز مادر اورژانس اجتماعی)، پایگاه خدمات اجتماعی (ایستگاه اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است که در تمام استان‌های کشور فعالیت دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238766
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
258
1405
7320
1221950
4601
15244
1238766

آی‌پی شما: 3.147.205.154
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403