کسب و کار نظام الدین قیصاری تعطیل شد

نظام‌الدین قیصاری، از چهره‌های سیاسی در دولت پیشین افغانستان، به اتهام جعل اسناد و کلاهبرداری در تهران بازداشت شد.


مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، گفته که نظام‌الدین قیصاری به اتهام جعل اسناد، کلاهبرداری و اخاذی از مهاجران افغان بازداشت شده است.
صبح سه‌شنبه، ۲۵ آبان، خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از مهدی محمودی، یک مقام وزارت کشور خبر داد که نظام‌الدین قیصاری، از چهره‌های سیاسی در دولت پیشین افغانستان، به اتهام جعل اسناد و کلاهبرداری در تهران بازداشت شده است.
به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، قیصاری که خود غیرقانونی به ایران وارد شده، اخیراً در تهران، کرج و حومه پایتخت سه دفتر غیرمجاز زده و به جعل اسناد هویتی برای مهاجران افغان، به‌ویژه مهاجران فاقد مدرک اقامتی، اقدام کرده است. این مقام وزارت کشور افزوده است که قیصاری به ازای صدور مدارک جعلی برای مهاجران فاقد مدرک، از آنان مبالغی دریافت کرده است.
یک مقام دولت پیشین افغانستان که پس از سقوط کابل، به ایران گریخته و اکنون در تهران زندگی می‌کند، بازداشت نظام‌الدین قیصاری و بسته شدن دفاتر او را تأیید کرده است: «قیصاری با صدور برگه‌هایی جعلی به نام برگه تردد مجاز برای مهاجران افغان، از هر نفر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌گرفت.» به نقل از این منبع، قیصاری با ورود به ایران، در حالی که خود اجازه اقامت نداشت، کسب‌وکاری پردرآمد را آغاز کرده بود و از مهاجران فاقد مدرک، به بهانه این‌که برای آنان مدارک اقامتی صادر می‌کند، اخاذی می‌کرد. او در دو ماه گذشته برای هزاران نفر برگه‌های جعلی صادر کرده و از آنان پول گرفته است.
نظام‌الدین قیصاری از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، فرمانده پاسگاه شهرستان قیصار در شمال افغانستان و نماینده ویژه مارشال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری در دولت اول اشرف غنی، در استان فاریاب بود. نیروهای ارتش افغانستان در سال ۲۰۱۸، قیصاری را به اتهام اقدام‌های غیرقانونی بازداشت کردند و در پی آن هزاران تن در شهرهای شمالی افغانستان برای رهایی او تظاهرات به راه انداختند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233050
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
874
730
1604
1221950
14129
16017
1233050

آی‌پی شما: 3.140.185.147
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403