دکتر منوچهر ارجمند درگذشت

دکتر منوچهر ارجمند، متخصص جراحی زنان و زایمان، دراستان کرمان بیمارستان خصوصی ۵۰ تختخوابی ارجمند که مجهز به امکانات پزشکی و ۴ اتاق عمل می‌باشد را وقف امور خیریه کرد.


وی پس از کسب تحصیلات عالیه در کشورهای سوئیس و آمریکا، در سال ۴۸ به ایران آمد و در بیمارستان ارجمند استان کرمان مشغول طبابت شد. وی از میراث باقی‌مانده پدری، واقف شش دانگ زمین در بخش ۳ کرمان و ۵۰۰ متر مربع ساختمان جهت مطب دندان‌پزشکی و فیزیوتراپی بوده است که این وقف بعد از اتمام ساخت مطب در سال ۷۲ انجام شد.
پدر وی محمد ارجمند کرمانی از بانیان خیریه بوده که ساختمان بیمارستان را که در مساحت ۱۱ هزار متر مربع است وقف کرده و دکتر منوچهر ارجمند نیز ساختمانی را جهت مطب دندان‌پزشکی و فیزیوتراپی وقف امور خیریه کرد.
به گفته وی در خیابان مجاور بیمارستان ارجمند شرکت پنبه زنی که توسط پدر او وقف شده بود و او توانست آن را بازسازی کند و چند باب مغازه زیر نظر اوقاف در آنجا دایر نماید. شایان ذکر است مسوولیت امور فنی بیمارستان خصوصی ارجمند بر عهده دکتر منوچهر ارجمند بود.
 طبق گفته دکتر منوچهر ارجمند این موقوفات درآمد و منافع چندانی ندارند و وی با فروش دو قطعه از املاک خود توانست این بنای جدید را راه اندازی کند. گفتنی است که اعضای خانواده دکتر ارجمند، واقف و خیر هستند که به غیر از او و پدرش، برادر وی موسس مدرسه استثنایی بود. او نیز با مشاهده کم‌بود امکانات در استان کرمان، با نیت کمک به هم‌نوعان و همشهریان خویش این بنای ارزشمند را وقف امور خیریه نموده است.
دکتر منوچهر ارجمند می‌گفت: که در این زمینه به غیر از سازمان اوقاف و مدیر کل اوقاف استان کرمان که با پیشنهاد آن‌ها موافقت کرد هیچ موسسه دیگری در این زمینه با ایشان همکاری نکرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1235027
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
862
683
3581
1221950
862
15244
1235027

آی‌پی شما: 13.58.150.59
امروز: چهارشنب، 12 ارديبهشت 1403