چه کسی سکان مدیریت شهر کرمان را به عهده می‌گیرد؟

پس از اعلام ۶ اسم برای کاندیداتوری شهرداری کرمان و انصراف یک نفر از آنان، ۵ گزینه در صحن علنی شورای شهر برنامه‌شان را ارائه کردند.


با نزدیک شدن به موعد اعلام نتیجه رای گیری توسط شورای شهر کرمان نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد گزینه‌های نهایی به دو نفر محدود شده است.
سعید شعرباف تبریزی و محسن پوراسماعیلی.
محسن پوراسماعیلی کنون سرپرست شهرداری کرمان است، او پیش از این معاون معماری شهرسازی شهرداری کرمان در زمان شهرداری بابایی بوده است. پس از آمدن عالم زاده به شهرداری کرمان، پور اسماعیلی معاون خدمات شد اما چند ماه بعد از شهرداری کرمان رفت و شهردار سرچشمه شد.
او چند شب گذشته در یک لایو اینستاگرامی گفت: نمی‌خواستم حضورم در معاونت خدمات، این شبهه را به وجود بیاورد که دلیل اجرایی نشدن برنامه‌ی عالم زاده من بودم.
پور اسماعیلی در این مدت از سمت برخی اصول‌گرایان مورد هجمه قرار گرفت که با ابوالقاسم سیف الهی ارتباط نزدیکی دارد، ابوالقاسم سیف الهی شهردار اسبق کرمان و معاون عمرانی استاندار کرمان بوده است. سیف الهی یک چهره‌ی تأثیر گذار و البته اصلاح طلب در این مجموعه‌ها بوده است. پور اسماعیلی این نزدیکی را نیز در اظهار نظراتش رد کرد.
پوراسماعیلی حدود ۳ سال گذشته را شهردار سرچشمه بوده است. او کارشناس ارشد عمران از دانشگاه آزاد اسلامی است.
شعرباف تبریزی در جلسه‌ی اعلام برنامه‌اش در شورای شهر کرمان با اعتماد به نفس و قوی ظاهر شد، او حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشت. از تقاطع‌های غیرهمسطح انتقاد کرد و در مورد حمل و نقل و میراث فرهنگی ایده‌های نو داشت.
شعرباف اما مورد مخالفت کسانی است که می‌گویند شهردار کرمان باید بومی و برآمده از دل شهرداری باشد.
شعرباف مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان ثامن در مشهد است و یک چهره‌ی سیاسی اصول‌گرا و نسبتا شناخته شده جوان در مشهد به شمار می‌آید. شعرباف دکترای شهرسازی است.
حال که این دو گزینه برای شهرداری کرمان مطرح شده است باید صبر کرد و دید اعضای شورای شهر ششم در بین دوگانه‌ی بومیِ با تجربه یا جوانِ متخصص کدام را انتخاب می‌کنند؟
شعرباف شهردار کرمان شد
از منابع غیر رسمی شنیده شده که در رای روز شنبه گیری درونی شورای شهر کرمان؛ سعید شعرباف از رای بیشتر برخوردار شده است و به احتمال زیاد گزینه‌ی نهایی شهرداری کرمان خواهد بود.
شب گذشته عشرت کردستانی نیز در پیج اینستاگرام خود از او اعلام حمایت کرده بود.
محمد صادق تقوی، عضو دیگر شورا نیز در پستی از شعرباف حمایت کرد و رای نهایی خود را به او داد.
شنیده‌ها حاکی از این است که سعید شعرباف ۶ رای و محسن پوراسماعیلی ۵ رای داشته است.
رای گیری نهایی روز دوشنبه در صحن علنی برگزار خواهد شد.
گزینه‌ی محتمل دیگر محسن پوراسماعیلی است که اکنون سرپرست شهرداری کرمان است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240064
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
582
974
582
1231446
5899
15244
1240064

آی‌پی شما: 18.222.119.148
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403