آتش سوزی و انفجار در کارخانه فولاد ایرانیان زرند

حظات اولیه آتش سوزی و انفجار در کارخانه فولاد ایرانیان زرند، این انفجار که بامداد رخ داد خسارت جانی نداشته است تنها یک نفر زمان فرار از محوطه دچار مجروحیت از ناحیه پا شده که خوشبختانه او هم مشکل چندانی ندارد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی کرمان به همراه دو دستگاه خودرو فوماتیک حامل فوم مخصوص به محض اطلاع از این حادثه جهت کمک به آتش‌نشانان در مجموعه به محل اعزام شدند که خوشبختانه با خاتمه آتش سوزی و با اعلام مسوولین کارخانه فولاد ایرانیان از نزدیک وقوع حادثه برگشتند.
سرریز شدن مواد مذاب باعث آتش‌سوزی در کارخانه فولاد زرند شد.
فرماندار زرند با اعلام این‌که در حال حاضر آتش سوری مهار شده است گفت: «در حادثه این کارخانه سر ریز شدن مواد مذاب باعث آتش‌سوزی شده است، خوشبختانه حادثه این واحد تولیدی خسارت جانی در بر نداشته و هم‌اکنون آتش مهارشده و خساراتی به کابل‌های اطراف محوطه کوره وارد شده است.»
برخی منابع دیگر برخلاف گفته‌های علی صادق زاده، از مصدوم شدن یک کارگر در این آتش‌سوزی خبر داده‌اند.
این واقعه که علت آن هنوز مشخص نیست، همراه با صدای انفجار بلندی در اطراف شنیده شد، در کارخانه فولاد زرند ایرانیان رخ داد.
در ماه‌های اخیر حوادثی نظیر این انفجار در چندین تأسیسات تولیدی دیگر نیز رخ داده است، ازجمله تأسیسات پتروشیمی بجنورد و عسلویه.
بزرگ‌ترین این آتش‌سوزی‌ها چهارشنبه گذشته در پالایشگاه تهران رخ داد. یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در پالایشگاه دچار حادثه و آتش‌سوزی شد. علت آتش‌سوزی پالایشگاه تهران نیز هنوز اعلام‌ نشده است.
نقص فنی دلیل بروز حادثه
فرماندار زرند با اشاره به بروز انفجار در یکی از قسمت‌های کارخانه فولاد زرند ایرانیان، گفت: این حادثه به دلیل سر ریز مواد مذاب روی داده و آتش در ساعات ابتدایی مهار شده است.
علی صادق زاده  اظهارداشت: طبق بررسی‌های اولیه سرریز مواد مذاب در یکی از بخش‌های کارخانه فولاد زرند موجب بروز انفجار شده و خوشبختانه هیچ گونه خسارات جانی در این حادثه روی نداده است.
وی افزود: در دقایق ابتدایی بروز این مشکل فنی آتش نشانان در محل حضور یافتند و آتش را مهار کردند و هم اکنون کار سرد کردن محیط در حال انجام است.
وی ادامه داد: دلایل بروز این مشکل فنی در دست بررسی است و کارخانه به زودی به وضعیت عادی باز خواهد گشت.
وی از مردم نیز خواست در محل کارخانه تجمع نکنند.
خبرگزاری ایرنا بامداد یک‌شنبه ۱۶ خرداد (۶ ژوئن) به نقل از علی صادق‌زاده، فرماندار زرند گزارش داد که آتش‌سوزی شنبه‌شب در کارخانه فولاد این شهرستان به وقوع پیوست، اکنون مهار شده است.
به گزارش رسانه‌های ایران، این آتش‌سوزی با صدای انفجاری مهیب توأم بود.
او همچنین گفت که این حادثه هیچگونه خسارات جانی به همراه نداشته و تنها به کابل‌های اطراف محوطه کوره خساراتی وارد شده است. به گفته فرماندار زرند، "سرریز شدن مواد مذاب" علت این آتش‌سوزی بوده است.
صادق‌زاده افزود که نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس برای جلوگیری از حوادث احتمالی در محل وقوع حادثه حضور دارند و اطلاعات دقیق‌تر در باره این رویداد متعاقبا اعلام خواهد شد.
کارخانه فولاد زرند ایرانیان در زمینی به مساحت ۳۷۶ هکتار در هفت کیلومتری جاده زرند کرمان قرار دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244263
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
229
129
478
1239482
10098
15244
1244263

آی‌پی شما: 52.15.208.206
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403