شکایت اهل سنت از روحانی رد شد

در هفته‌های گذشته رهبران اهل سنت ایران از شرکت در انتخابات ابراز ناامیدی کردند.


دیوان عالی شکایت جمعی از اهل سنت ایران از حسن روحانی مبنی بر تأمین حقوق مربوط به ادیان، اقوام و مذاهب و عمل نکردن به وعده‌های انتخاباتی را رد کرد.
بر اساس گزارش روزنامه اعتماد که روز جمعه ۳۱ اردی‌بهشت منتشر شد، ديوان عالی رسيدگی به پرونده‌های مرتبط به تخلفات روسای جمهوری را منوط به ارائه دلايل وقوع تخلف از وظايف قانونی كرده و شكايت از حسن روحانی را فاقد اين ادله دانسته است.
عبدالله سهرابی، نماینده مریوان در مجلس ششم شورای اسلامی که از تنظیم کنندگان این شکایت است، خروج اين شكايت از دستور کار را امری «مورد انتظار» توصيف و بابت حمايت از روحانی در استان كردستان، از مردم اين استان و اهل سنت «عذرخواهی» كرده است.
او در این رابطه به روزنامه اعتماد گفته است: «در سايه نظارت استصوابي، فقدان احزاب قدرتمند كه كانديداهای واجد شرايط را با اهداف و برنامه مدون به جامعه معرفی كنند، سبب شده تا در واپسين روزهای تبليغات رسمی، اشخاصی به عنوان رئيس‌جمهوری يا نماينده مجلس انتخاب شوند كه فاقد تعهد، برنامه مدون و پشتوانه حزبی هستند، لذا به وعده‌ها و تعهداتی كه برای جذب آرا می‌دهند و به سوگندی كه ياد می‌كنند، بعضاً پايبند نيستند و شجاعت، صداقت و شفافيت لازم را ندارند.»
در هفته‌های گذشته رهبران اهل سنت ایران از شرکت در انتخابات ابراز ناامیدی کردند. امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی نیز با اشاره به افزایش نارضایتی‌ها در میان جامعه اهل سنت ایران هشدار داده بود که در انتخابات‎ قبلی وعده‌ها به جامعه سنی عملی نشده است. او در این رابطه گفته بود: «مسوولان جمهوری اسلامی نباید از اهل سنت انتظار حضور گسترده در انتخابات داشته باشند.»
حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ با ارائه منشور حقوق بشر و انتشار بیانیه‌ای وعده داده بود که در صورت پیروزی، اصول قانون اساسی در رأستای تأمین حقوق اقوام، ادیان و مذاهب را اجرا خواهد کرد؛ وعده‌ای که دولت روحانی برای اجرای آن گامی برنداشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244285
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
251
129
500
1239482
10120
15244
1244285

آی‌پی شما: 18.116.73.165
امروز: سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403