رد ابلاغیه مسدود سازی اینستاگرام

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد دستوری برای محدود کردن دسترسی به پیام‌رسان اینستاگرام صادر نکرده است و یک مقام دادستانی که پیشتر نامه‌ای در این زمینه صادر کرده بود، مرتکب «تخلف اداری» شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه ایران، میزان، مرکز رسانه آن نهاد، اعلام کرد نامه جواد جاویدنیا، از معاونان رئیس کل دادگستری استان تهران، در مورد
مسدودسازی اینستاگرام، بلافاصله در همان ساعات اولیه از سوی رئیس دادگستری استان تهران بلااثر شده است.
مرکز رسانه قوه قضاییه اقدام جاویدنیا به نوشتن آن نامه را یک «تخلف اداری و مداخله خارج از وظایف و اختیارات» او توصیف کرده و گفته است که این مقام ارشد قضایی، برای این «اقدام غیرقانونی» تحت تعقیب دادسرای انتظامی قضات قرار گرفته است.
اخیراً تصویر نامه قوه قضاییه در مورد محدود کردن دسترسی به اینستاگرام به مدیر ارتباطات زیرساخت، مدیران شرکت‌های خدمات تلفن همراه (از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل) و مدیران شرکت‌های خدمات اینترنتی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
در آن ابلاغیه در توجیه مسدودسازی اینستاگرام که در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است، گفته شده است: «اخبار واصله و آرایش جنگی دشمن در فضای مجازی، احتمال مخاطرات جدی امنیتی و ایجاد آشوب و اغتشاش را در حد نگران‌کننده‌ای افزایش داده است.»
محدود کردن دسترسی به اینترنت و برنامک‌های موبایل در ایران موضوع تازه‌ای نیست و در آخرین مورد، فیلتر کردن پیام‌رسان تلگرام، که ابزاری در خدمت کسب و کار بسیاری از کاربران ایرانی بود، جنجال برانگیز شد. مسأله فیلتر شدن اینستاگرام نیز هرازگاهی مطرح می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245340
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
39
236
1555
1239482
11175
15244
1245340

آی‌پی شما: 18.221.85.142
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403