شوک تازه به افکار عمومی

داماد و دخترمان را هم کشته‌ایم
روایت پسرکشی یک قاتل شکرگزار

پدر و مادری که خود را «قاتل» معرفی کرده‌اند، می‌گویند پشیمان نیستند.


صبح دوشنبه، با اعلام سرپرست دادسرای جنایی تهران مشخص شد خبرهای مربوط به قتل کارگردان سینمای ایران واقعیت دارد.
قاضی محمد شهریاری تأیید کرد که «تکه‌هایی از یک جسد مثله شده که در فاز سه شهرک اکباتان پیدا شد» متعلق به بابک خرمدین، کارگردان جوان است.
۲۶ اردی‌بهشت، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و کلانتری ۱۳۵ آزادی از پیدا شدن بقایای انسانی در داخل سطل زباله در شهرک اکباتان مطلع شدند. هویت مقتول، بابک خرمدین اعلام شد که همراه با والدین خود در نزدیکی همان محل زندگی می‌کرد. والدینی که بنا بر اعلام دادسرای جنایی تهران، پس از مواجهه با پلیس، به این قتل اعتراف و دستگیر شدند.
طبق گزارش پلیس از اعترافات پدر بابک خرمدین، اختلافات خانوادگی باعث شد او و مادر مقتول برای کشتن فرزندشان توافق کنند. مادر در خوراکی او داروی خواب‌آور ریخته و پدر او را کشته، اندامش را مثله کرده و سپس به همراهی یک‌دیگر بقایای جسد را در سه منطقه تهران در سطل زباله رها کردند.
بافتن بقایای رهاشده در چمدان در نزدیکی محل سکونت آن‌ها باعث دستگیری‌شان شد. پلیس درباره یافته شدن سایر اندام مثله شده خرمدین اظهارنظری نکرده است.
اکبر خرمدین و همسرش اقرار کرده‌اند که دامادشان را در سال ۱۳۹۰ و دخترشان را در سال ۱۳۹۷ کشته‌‌اند و اجساد را پس از تکه تکه کردن به سطل‌های زباله‌ انداخته‌اند. علت جنایت "اعتیاد و مصرف مواد" عنوان شده است.
قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفته که سلامتی روانی قاتلان از سوی روان‌پزشک تأیید شده و تحقیقات در باره اقاریر تازه ادامه دارد.
طبق اقاریر، قتل‌ها به ده سال و سه سال قبل مربوط می‌شوند اما سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که مأموران پلیس در محل‌های مورد ادعا حضور پیدا کرده‌اند.
خبرگزاری ایسنا به نقل از رحیمی نوشته است: «این زوج گفته‌اند دامادشان را در سال ۱۳۹۰ کشته‌اند و دخترشان را نیز پس از جدایی از همسرش به دلیل انحرافات و مصرف ماده مخدر به همان شیوه بیهوشی و مثله کردن به قتل رسانده‌ و تکه‌های جسدش را در نقاط مختلف شهر رها کرده‌اند.»
زوج خرمدین دو دختر به نام‌های آزیتا و آرزو و یک پسر دیگر به نام افشین دارند. مشخص نیست دختری که کشته شده آرزو نام دارد یا آزیتا. شماری به فیسبوک آزیتا خرمدین سر زده‌اند که پست‌ها و عکس‌هایش به هشت سال قبل تعلق دارند.
بحث ناپدید شدن دختر خانواده از همان روز نخست انتشار جنایت مطرح بود. بعضی‌ از کسانی که خود را ساکن اکباتان معرفی می‌کنند در توییتر نوشته‌اند که مادر خانواده در جواب سوال از غیبت دخترش، می‌گفت برای معالجه بیماری ام‌اس به ترکیه رفته است. تعدادی نیز سرهنگ اکبر خرمدین را فردی "مستبد، بداخلاق و زورگو" معرفی کرده‌اند.
یکی از ساکنان بلوک C2 که خانواده خرمدین را می‌شناسد در تأیید ناپدید شدن خواهر او به روزنامه همشهری گفته است: «بابک خواهری به اسم آزیتا دارد. او چند سال پیش ازدواج کرد اما بعد از شوهرش جدا شد و دیگر نه او را دیدیم و نه شوهرش را.»
متهمان «ازنظر روانی سالم به نظر می‌رسند»
سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت اعلام کرد مقتولان پرونده خرمدین سه نفر هستند.
قاضی محمد شهریاری به رسانه‌ها گفت: «پدر و مادر بابک خرمدین به همان روشی که وی را به قتل رساندند، داماد و دختر خودشان را نیز به قتل رسانده بودند.»
۲۶ اردی‌بهشت پس از پیدا شدن بقایای انسانی در داخل سطل زباله در شهرک اکباتان، هویت مقتول، بابک خرمدین اعلام شد بنا بر اعلام دادسرای جنایی تهران، والدین سالمند، پس از مواجهه با پلیس، به این قتل اعتراف و دستگیر شدند.
قاضی شهریاری درباره گفته‌های این زوج در بازجویی گفت: «پدر و مادر خرمدین اعتراف کردند که در سال ۱۳۹۰ داماد و در سال ۱۳۹۷ دختر خود را به همان روش، یعنی تکه‌تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله به قتل رساندند.»
وی افزود در حال حاضر روند رسیدگی به قتل این سه مقتول در جریان است. همچنین بنا بر گفته او متهمان «از نظر روانی سالم به نظر می‌رسند» و بر اساس نظریه روان‌پزشک درباره بررسی شرایط روحی و روانی این پدر و مادر تا این لحظه هر دو، «تا حدودی سالم» تشخیص داده‌ شده‌اند و اعتیاد به مواد مخدر و اختلال روانی در آن‌ها محرز نشده است.
علت قتل هنوز مشخص نیست اما متهمان گفتند که «بچه‌ها معتاد بودند و مواد مصرف می‌کردند.»
بنا بر گفته‌های نزدیکان خانواده خرمدین، خواهر او طبق گفته خانواده به خارج از کشور نقل ‌مکان کرده بود. بنا بر گفته دادسرای جنایی تهران، در سال ۱۳۹۰ مفقود شدن داماد این خانواده اعلام ‌شده بود.
اکبر خرمدین، اختلافات خانوادگی را علت اقدام به قتل فرزندش اعلام کرد. بنا بر اعترافات متهمان، ایران، مادر بابک در خوراک او داروی خواب‌آور ریخته و پدر او را کشته، اندامش را مثله کرده و سپس به همراهی یک‌دیگر بقایای جسد را در سه منطقه تهران در سطل زباله رها کردند.
پلیس روز گذشته اعلام کرد که سر مقتول هنوز پیدا نشده است.
ویدئوی دوربین مداربسته ساختمان محل سکونت آن‌ها نشان می‌دهد که در نیمه‌شب ۲۵ اردی‌بهشت، متهمان به قتل، کیسه‌های پلاستیکی و چمدانی که گفته می‌شود محتوی بقایای مثله شده بابک خرمدین است را از ساختمان خارج می‌کنند.
تحقیقات پلیس دراین‌باره همچنان ادامه دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245345
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
44
236
1560
1239482
11180
15244
1245345

آی‌پی شما: 18.216.173.64
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403