آمریکا یکی از مقامات چین را به علت آزار و شکنجه فالون گونگ تحریم کرد

وزارت امور خارجه آمریکا همزمان با فرارسیدن ۲۲مین سالگرد سرکوب و آزار و شکنجه وحشیانه فالون گونگ به دست رژیم پکن، یکی از مقامات حزب کمونیست چین را به جرم آزار و شکنجه این تمرین معنوی تحریم کرد.


فالون گونگ یا همان فالون دافا، روشی معنوی شامل تمرینات مدیتیشن، و آموزه‌های معنوی مبتنی بر اصول حقیقت، نیکخواهی و بردباری است که نزدیک به ۲۲ سال است توسط حزب کمونیست چین تحت آزار و شکنجه بی‌رحمانه قرارگرفته است.
مطابق با تحریمات مذبور یو هوئی، رئیس پیشین سازمانی که وظیفه آزار و شکنجه فالون گونگ در شهر چنگدو، استان سیچوان را بر عهده داشت، از ورود به ایالات متحده منع خواهد شد. این مجازات اعضای خانواده درجه یک هوئی را نیز شامل می‌شود.
وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن در یک جلسه توجیحی مطبوعاتی ضمن انتشار گزارش سالانه این وزارتخانه در زمینه آزادی‌های مذهبی در جهان که در آن به بازداشت‌های غیرقانونی، حملات خانگی، تبعیض‌های اجتماعی و برداشت اجباری اعضای بدن پیروان فالون گونگ نیز اشاره شده است گفت: «ما به استفاده از ابزارهای مناسب برای مجازات افراد ناقض حقوق بشر در چین و سایر نقاط جهان ادامه خواهیم داد.»
بلینکن گفت تحریمات وضع‌شده علیه یو به علت مشارکت او در «نقض فاحش حقوق بشر، یعنی بازداشت خودسرانه و غیرقانونی پیروان فالون گونگ به جرم عقاید معنوی‌شان» است.
سازمانی که یو ریاست آن را بر عهد داشت با نام اداره ۶۱۰ شناخته می‌شود؛ این سازمان فراقانونی مدت کوتاهی پیش از آغاز آزار و شکنجه فالون گونگ و با
هدف پیشبرد کارزار وحشیانه رژیم کمونیستی تاسیس شد. این سازمان در حزب کمونیست قدرت بسیاری داشته و با اختیار تام به آزار و شکنجه اقلیت‌های مذهبی می‌پردازد. یو از اوایل ۲۰۱۶ تا فوریه ۲۰۱۸ ریاست شعبه چنگدو این سازمان را عهده‌دار بود.
تمرین معنوی فالون گونگ بر سه اصل حقیقت، نیکخواهی و بردباری استوار بوده و دارای چندین حرکت مدیتیشن است. از سال ۱۹۹۲ که آقای لی هنگجی فالون گونگ را در شهر چانگ‌چون واقع در شمال غرب چین بنیان نهاد، ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر از طریق تبلیغ شفاهی و فرد به فرد به این تمرین گرویده‌اند. رژیم چین که محبوبیت این تمرین معنوی را تهدیدی برای خود می‌دانست، از جولای ۱۹۹۹ کارزار ریشه‌کن کردن این باور معنوی را با هدف از بین بردن کامل آن در چین آغاز کرد.
وزارت امور خارجه تحریمات مذبور را یک روز پیش از روز جهانی فالون دافا اعلام کرد که مصادف با ۲۹مین سالگرد معرفی تمرین فالون دافا به مردم است.
یو دومین مقام رسمی چین است که توسط واشنگتن به جرم آزار و شکنجه پیروان فالون گونگ مجازات می‌شود. دولت ترامپ در دسامبر ۲۰۲۰ هوانگ یوان‌ژیونگ، رئیس پلیس استان فیجوان را به علت «نقض فاحش آزادی‌های مذهبی پیروان فالون گونگ» تحریم کرد. دولت ترامپ تحریمات مذبور را در روز بین‌المللی حقوق بشر وضع کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1245332
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
31
236
1547
1239482
11167
15244
1245332

آی‌پی شما: 3.16.75.37
امروز: شنبه، 29 ارديبهشت 1403