معاون استاندار کرمان:

استفاده از ماسک در کرمان اجباری می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: استفاده از ماسک در مجامع عمومی، بانک‌ها، ادارات و برخی اصناف اجباری می‌شود.


مصطفا آیت اللهی موسوی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بیان داشت: در راستای کاهش ابتلاء به بیماری کرونا و حجم مراجعات مردمی به بیمارستان باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و از ماسک در مکان‌های مختلف استفاده شود زیرا با رعایت این دو نکته می‌توان از شیوع بیش‌تر بیماری جلوگیری کرد اما عده‌یی این نکته را رعایت نمی‌کنند.
وی به استفاده از ماسک در کاهش ابتلاء به کرونا اشاره کرد و افزود: استفاده از ماسک می‌تواند حدود ۹۰ درسد از ابتلاء به کرونا را کاهش دهد و طبق دستور رییس جمهور استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه به صورت رسمی در فضاهای عمومی اجباری خواهد شد.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و باید آن را مد نظر قرار داد ضمن این‌که دستگاه‌های نظارتی باید گزارش عمل‌کرد خود در این رابطه را ارائه دهند.
موسوی تصریح کرد: استفاده از ماسک از فردا در مجامع عمومی، بانک‌ها، ادارات و برخی اصناف که مراجعات در آن‌جا زیاد است، اجباری می‌شود و در سطح شهر تبلیغات محیطی در خصوص مبارزه با کرونا آغاز خواهد شد که در این زمینه رسانه‌ها باید بیش‌تر تبلیغ کنند.
لغو جشنواره پسته ایران
وی یادآور شد: امسال جشنواره پسته ایران برگزار نمی‌شود و با توجه به نزدیکی فصل پسته چینی کارفرمایان موظف خواهند بود بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی کارگران نظارت کافی داشته باشد.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: امسال مسابقات ماشین سواری در استان کرمان بدون حضور تماشاچی و تنها با حضور شرکت کنندگان برگزار می‌شود.
موسوی در جای دیگری از سخنان خود به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اجاره بهای واحدهای مسکونی و تجاری اشاره کرد و یادآور شد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد اجاره‌بهای واحدهای مسکونی از خرداد ماه برای تهران حداکثر ۲۵ درسد و در کلان‌شهرها و باقی نقاط ۱۵ درسد افزایش پیدا کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230375
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
102
1418
8425
1220432
11454
16017
1230375

آی‌پی شما: 18.118.144.69
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403