شرح حادثه کرمان از زبان رییس اورژانس کرمان

ر

ییس اورژانس کرمان جزییات حادثه در کرمان را تشریح کرد.

سید محمد صابری اظهار کرد: هم‌چنین به دلیل درگذشت تعدادی از مردم حاضر در آیین تشییع سردار شهید سلیمانی تسلیت عرض می‌کنم.
وی با اشاره به این‌که تاکنون کرمان تجربه حضور این تعداد جمعیت در این شهر را نداشت، ادامه داد: با توجه پیش بینی حضور بیش از ۲ میلیون نفر در آیین تشییع سردار سلیمانی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده بود.
صابری عنوان کرد: به میزان کافی آمبولانس از ظرفیت دانشگاه‌های سطح استان به کرمان فراخوان داده شد و ظرفیت پوشش ناوگان آمبولانسی شهر کرمان را در حد لازم افزایش داده بودیم.
رییس اورژانس کرمان با اشاره به استقرار ۴۰ دستگاه آمبولانس در مسیر تشییع سردار سلیمانی اظهار کرد: آمبولانس‌ها در لایه‌های اول، دوم و سوم این مسیر مستقر بودند.
وی از حضور نیروهای پیاده اورژانس با کوله پشتی مجهز به کمک‌های اولیه و ملبس به فُرم اورژانس در بین جمعیت تشییع کنندگان گفت: دقیقاً در نقطه حادثه ۲ دستگاه آمبولانس و در ابتدای خیابان بهمنیار ۲ دستگاه آمبولانس مستقر بود.
رییس اورژانس کرمان اظهار کرد: ضمن این‌که یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم در ورودی بلوار شهید صدوقی به میدان آزادی داخل محدوده محصور مستقر بود که برای امدادرسانی به افراد حادثه دیده بسیار کمک رسان بود و در دقایق اولیه موفق به انتقال تعداد زیادی از مصدومان به بیمارستان شدیم.
وی عنوان کرد: حادثه تقریباً در محدوده ۱۰۰ در ۱۵ متری اتفاق افتاد و من شخصاً در لحظه شروع حادثه تا آخرین لحظه آن‌جا حضور داشتم و در واقع از ساعت چهار صبح در آن نقطه بودیم.
رییس اورژانس کرمان بیان کرد: هجوم خیل عظیم جمعیت حاضر در میدان آزادی، خیابان بهمنیار، خیابان استقلال، بلوار جمهوری و بلوار شهید صدوقی به سمت خیابان شریعتی باعث وقوع این اتفاق شد.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس و نیروهای هلال احمر از لحظه اول شروع به نجات جان مردم کردیم. شاید بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ نفر از کودکان ۲ تا ۱۵ ساله را با استفاده از این آمبولانس‌ها نجات دادیم و شاید اگر این ظرفیت وجود نداشت تعداد جانباختگان ما ۲ برابر آمار کنونی می‌شد.
صابری ادامه داد: مردم در این حادثه کمک خوبی انجام دادند؛ در لحظات اولیه هجوم جمعیت زیاد بود اما وقتی مردم متوجه عمق فاجعه شدند به صورت خودجوش در میدان عقب نشینی کردند و حلقه‌یی تشکیل دادند و مسیر میدان باز شد و از این طریق توانستیم از آمبولانس‌های میدان و آمبولانس‌های مستقر در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی استفاده کرده و این حادثه ظرف مدت ۱ساعت مدیریت شد.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از جان باختگان در لحظات اولیه جان خود را از دست داده بودند، گفت: در مدت ۱ ساعت گفته شده حدود ۱۸۰ مصدوم به بیمارستان‌ها انتقال داده شد.
رییس اورژانس کرمان بیان کرد: در لحظات اولیه فقط مسیر بلوار جمهوری باز شد که از این مسیر بیش‌ترین مصدوم را به بیمارستان شفا انتقال دادیم. در مرحله دوم با هم‌کاری مردم مسیر خیابان استقلال و شریعتی باز شد و مصدومان در مراحل بعد به بیمارستان‌های پیامبر اعظم (ص)، سیدالشهدا (ع)، فاطمه الزهرا (س)، شهید باهنر و افضلی پور اعزام شدند.
وی با اشاره به این‌که از قبل به بیمارستان‌ها حالت آماده باش داده شده بود، گفت: تقریباً در تمام بیمارستان‌ها امروز پذیرش این مصدومان انجام شد.
صابری گفت: ورودی کوچه‌های محدوده وقوع حادثه برای تردد عابران پیاده باز بود و فقط مسیر خودروها مسدود بود.
طبق اعلام رییس اورژانس کشور در این حادثه ۲۱۳ نفر مصدوم شدند و ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند.
شمار جان‌باختگان حادثه کرمان به ۶۰ نفر رسید
رییس اورژانس کرمان آخرین آمار درگذشتگان حادثه کرمان را ۶۰ نفر اعلام کرد.
محمد صابری در ارتباط با آخرین وضعیت جان‌باختگان و مصدومان حادثه تشییع شهدای مقاومت در کرمان که بر اثر ازدحام شدید جمعیت رخ داد، بیان داشت: متأسفانه یک خانم بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سیدالشهدای کرمان فوت شد.
رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: آمار جان‌باختگان این حادثه تا به این لحظه به ۶۰ نفر رسیده است.
در صورت قصور با مسببان برخورد می‌شود
معاون استاندار کرمان در خصوص حادثه کرمان گفت: در صورتی که ایراد و اشکالی در کار باشد قطعاً با مسببان آن برخورد می‌شود و ۱۰۰ درسد از مردم عذرخواهی می‌کنیم.
سید مصطفا آیت‌اللهی موسوی در خصوص حادثه‌یی که در اثر ازدحام بیش از حد جمعیت در آیین تشییع شهدا در کرمان رخ داد، اظهار کرد: مسوولیت داده شده است تا ابعاد این مسأله مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تا زمان اتمام بررسی‌ها و مشخص شدن جزییات امکان اظهار نظر قطعی در این خصوص وجود ندارد.
معاون استاندار کرمان گفت: همه از این حادثه ناراحت هستیم و خانواده‌های جان باختگان در شرایط سختی هستند و در حال حاضر همه‌ی مسوولان در تلاشند تا خدمات لازم به این افراد ارایه شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مراسمی ویژه جان باختگان حادثه کرمان برگزار می‌شود، گفت: بنده در این زمینه مسوولیتی ندارم اما این مسأله را به اطلاع مسوولان مربوطه می‌رسانم.
آیت اللهی موسوی بیان کرد: یک نفر مسوول رسیدگی به این مسأله است و خلیل همایی به عنوان مدیرکل امنیتی و انتظامی سابق استانداری کرمان هم مسوول پی‌گیری این کار است.
کمیسیون پی‌گیری حادثه کرمان تشکیل شد
استاندار کرمان گفت: کمیسیون پی‌گیری حادثه کرمان در استانداری تشکیل شده است و رسیدگی فوری به امور درمان مصدومان و هم‌چنین پی‌گیری روند دفن جان باختگان در دستور کار قرار دارد.
پی‌گیری‌ حادثه کرمان در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی پی‌گیری‌های لازم در خصوص حادثه کرمان را دستور کار ویژه قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد به هم‌راه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای شورای معاونان دادگستری کل استان کرمان با حضور در بیمارستان شهید باهنر و حضرت فاطمه (س) شهر کرمان با آسیب دیدگان حادثه تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار و ضمن دل‌جویی و ابلاغ سلام آیت الله رییسی به آسیب دیدگان، در جریان رسیدگی به وضعیت درمانی مصدومان قرار گرفت.
موحد در پایان این بازدید اظهار داشت: متأسفانه در جریان تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل ازدحام جمعیت جمعی از هم میهنان دچار آسیب دیدگی شدند و جمعی نیز جان خود را از دست دادند.
وی گفت: به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم و خداوند متعال به آن‌ها صبر عطا کند و ان شاالله جان باختگان این حادثه با شهید حاج قاسم سلیمانی محشور شوند.
موحد تصریح کرد: روند درمان مصدومان در حال پی‌گیری است و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت رشیدی، رییس دانشگاه و وزیر بهداشت با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده‌اند.
وی گفت: الحمدالله روند درمان و بهبودی مصدومان حادثه خوب است و حسب دستور و تأکید آیت الله رییسی، ریاست قوه قضاییه، دادگستری استان کرمان پی‌گیری‌های لازم در این خصوص را دستور کار ویژه خود قرار داده است.
رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت تمام اقدامات و امکانات درمانی را برای مداوای این بیماران به صورت رایگان به کار گرفته است.
رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان بیان کرد: بخشی از مصدومان حادثه تا صبح روز بعد از بیمارستان‌ها مرخص شدند و امیدواریم با تکمیل روند درمان، مابقی آسیب دیدگان هم به زودی به جمع خانواده خود بازگردند.
در حادثه‌یی که در شهر کرمان به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت رخ داد ۶۰ نفر جان باختند و ۲۱۲ نفر هم مصدوم شدند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229644
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
789
685
7694
1220432
10723
16017
1229644

آی‌پی شما: 18.219.63.90
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403