وزارت اطلاعات ایران:

همسر دوم نجفی ارتباط و هم‌کاری با این وزارت‌خانه نداشت

در حالی که محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران و متهم به قتل همسر دومش مدعی ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی شده بود، وزارت اطلاعات اعلام کرد: مقتول هیچ‌گونه ارتباط و هم‌کاری با این نهاد نداشته است.

دست‌یار ویژه وزیر اطلاعات ایران می‌گوید: پخش این‌گونه ادعای کذب موجب تشویش افکار عمومی می‌شود و قابل پی‌گیری قضایی است. اشاره‌یی به نام این فرد نشده است.
دختر نجفی در یک گفت‌وگوی تلفنی که فایل صوتی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد میترا استاد، همسر دوم شهردار پیشین تهران به ارتباط با نهادهای امنیتی متهم کرد اما وزیر اسبق آموزش و پرورش روایت کمی متفاوت را در دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد و گفت: صحبت‌های وی شنود می‌شد و در اختیار همسر دومش قرار می‌گرفت.
نجفی در تشریح این موضوع گفته بود: خودم در واتس‌اپ صحبت‌هایی را که برای وی ارسال کرده بودند، شنیدم.
وی در عین حال شایعه‌ی شکایت در این موضوع را رد کرده بود: خودم نخواستم این موضوع را پی‌گیری کنم چون با شماره‌یی ارسال می‌کردند که معلوم نیست از کجاست؟
دختر نجفی این نهادها را وزارت اطلاعات و سپاه عنوان کرده بود اما محمد علی نجفی تأکید کرد که جایی نام نهادی را عنوان نکرده است و گفت: شاید کار یک نهاد نباشد شاید کار شخصی در نهادی باشد که با وی ارتباط داشتند.
وی درباره‌ی محتویات پیام‌هایی که برای همسرش ارسال می‌شد، چیزی نگفت.
وکیل محمدعلی نجفی: قتل میترا استاد غیر عمد بود
از سوی دیگر لاله عقبایی، یکی از وکلای محمدعلی نجفی اعلام کرد: نجفی قصد کشتن همسرش را نداشته ‌است.
عقبایی که هم‌راه با محمود علی‌زاده طباطبایی وکالت این پرونده را برعهده دارد، هم‌چنین افزود: نجفی اصلاً قصد قتل و یا ارتکاب جرم را نداشته است و اصلاً قصد نداشته است تا خدایی نکرده همسرش را به قتل برساند اما متأسفانه این مسأله به نحوی نسنجیده پیش رفت که این اتفاق رخ داده است.
وی تأکید کرد: من قویاً اعلام می‌کنم که موکلم اصلاً سوءنیت و یا قصد قبلی برای ارتکاب این جرم یعنی قتل همسرش نداشته است. این درحالی است که اتهام قتل عمد به شهردار پیشین تهران تفهیم شد.
عقبایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چند وکیل بر پرونده محمدعلی نجفی کار می‌کنند، گفت: قرار است که محمود علی‌زاده طباطبایی هم در این پرونده بنده را یاری کند.
محمود علی‌زاده طباطبایی از سیاست‌مداران عضو حزب کارگزاران سازندگی است که در دوره‌ی نخست شورای شهر تهران عضو این نهاد بود. شورایی که محمد علی نجفی دیگر کارگزارانی در دوره‌ی سوم به مدت 6 سال عضو آن شد.
علی‌زاده طباطبایی معمولاً وکالت بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب را برعهده می‌گیرد.
محمدعلی نجفی، از چهره‌های سیاسی پس از انقلاب ایران روز سه‌شنبه ۷ خرداد به قتل میترا استاد، همسر دومش اعتراف کرد و بازداشت شد. این قتل صبح همان روز در آپارتمان محل سکونت استاد در سعادت آباد رخ داد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230760
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
487
1418
8810
1220432
11839
16017
1230760

آی‌پی شما: 18.223.134.29
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403