رهبر اپوزیسیون ونزوئلا: نخستین محموله‌ی کمک‌های بشردوستانه را دریافت کردیم

خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد: تیم تحت رهبری او نخستین محموله‌ی کمک‌های بشردوستانه را دریافت کرده است.

گوایده نحوه‌ی دریافت این کمک‌ها را اعلام نکرده است.
کمک‌های بشردوستانه در روزهای گذشته موضوع کشمکش میان رهبر مخالفان ونزوئلا و نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا بوده است.
گوایدو که از سوی بسیاری از کشورهای غربی به عنوان رییس جمهوری قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است با انتشار ویدئویی در کنار مجموعه‌یی از جعبه‌های ویتامین و مکمل‌های خوراکی از دریافت کمک‌های بشردوستانه خبرداده است اما اطلاعاتی درباره‌ی این‌که این کمک‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه به دست او رسیده‌اند منتشر نکرده است.
گوایدو در سخنانی در ارتباط با این کمک‌های بشردوستانه گفت: امروز ما نخستین محموله‌ی کمک‌ها را دریافت کردیم، حجم این کمک‌ها کوچک است زیرا همان‌طور که می‌دانید دولت مرزها را بسته است.
گوایدو از ارتش خواسته است که اجازه دهد این کمک‌ها وارد کشور و بین مردم تقسیم شود. گفته می‌شود که رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به زودی روزی را اعلام خواهد کرد که کمک‌های بشردوستانه از کلمبیا و برزیل به طور هم‌آهنگ به ونزوئلا خواهد رسید.
اپوزیسیون ونزوئلا با کمک کشورهای غربی، شرکت‌ها و سازمان‌های بشردوستانه تلاش می‌کند تا کمک‌های بشردوستانه وارد کشور شود، جایی که مردم با سوء تغذیه و کم‌بود شدید مواد خوراکی و دارویی مواجه هستند.
گوایدو در روزهای گذشته تلاش کرده است که کمک‌های خوراکی و دارویی آمریکا وارد ونزوئلا شود، موضوعی که با مخالفت مادورو مواجه شده است.
نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا گفته است که این کمک‌ها بخشی از استراتژی سازماندهی شده از سوی ایالات متحده آمریکا برای سرنگونی دولت اوست و او اجازه نمی‌دهد که این نمایش اجرا شود.
گوایدو هم‌چنین در آمفی ‌تآتر یک دانشگاه خصوصی در کاراکاس از دانش‌جویان خواست که او را در مبارزه‌اش یاری کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229243
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
388
685
7293
1220432
10322
16017
1229243

آی‌پی شما: 18.225.255.134
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403