روسیه: حل مشکل ونزوئلا آری، مداخله نه

روسیه می‌گوید: تلاش جامعه‌ی جهانی باید متوجه رفع معضلات در ونزوئلا باشد، نه مداخله ویران‌گر در امور این کشور.

الکساندر شچتینین، رییس اداره‌ی آمریکای لاتین وزیر امور خارجه روسیه روز یک‌شنبه ۱۴ بهمن گفت: هدف جامعه‌ی بین‌الملل باید روی کمک به حل معضلات اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا متمرکز شود، بدون آن‌که به مداخله ویران‌گر فرامرزی بینجامد.
به نظر می‌رسد این سخنان واکنشی به اظهارات اخیر رییس ‌جمهوری آمریکا باشد. دونالد ترامپ ساعاتی پیش از این اظهار نظر در گفت‌وگو با شبکه‌ی سی‌بی‌اس گفته بود که گسیل نیروهای نظامی به ونزوئلا یک گزینه است.
روز شنبه هم‌چنین کاخ سفید با انتشار بیانیه‌یی از فرماندهان نظامی ارتش ونزوئلا دعوت کرده بود تا به مخالفان رییس جمهور بپیوندند. ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه، یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی ونزوئلا به نام فرانسیسکو یانز با انتشار ویدئویی ضمن اعلام سرپیچی از مادرور، اعلام کرده بود که به اردوی مخالفان پیوسته است.
تازه‌ترین مواضع آمریکا و روسیه درباره‌ی بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا در حالی بیان می‌شود که هزاران تن از مخالفان نیکلاس مادورو، رییس جمهوری و نیز موافقان او با حضور در خیابان‌های کاراکاس بار دیگر دست به یک وزن‌کشی سیاسی زدند. این تجمع هم‌زمان با بیستمین سال‌گرد انقلاب بولیواری ونزوئلا به رهبری هوگو چاوز، رییس ‌جمهوری پیشین ونزوئلا برگزار شد.
نیکلاس مادورو در جمع هواداران خود خواستار برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی شد. این پیش‌نهاد به هدف حذف خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رییس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا مطرح می‌شود که در حال حاضر ریاست مجلس ملی را در اختیار دارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1229235
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
380
685
7285
1220432
10314
16017
1229235

آی‌پی شما: 52.14.253.170
امروز: جمعه، 07 ارديبهشت 1403