سپاه در دوران بایدن قوی‌تر شده است

کنگره آمریکا گزارشی را تهیه کرده که در آن به افزایش حملات جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی تهران در منطقه اشاره شده و آمده است که سپاه پاسداران از زمان آغاز دوره رئیس‌جمهوری جو بایدن بیش از هزار مرتبه به نیروهای آمریکا و متحدان ایالات متحده در خاورمیانه حمله کرده است.


بر اساس این گزارش که نسخه‌ای از آن به دست وب‌سایت «واشینگتن فری‌بیکن» رسیده است، جمهوری اسلامی ۷۵۰ بار در سال ۲۰۲۱ و ۶۰۰ بار در سال ۲۰۲۲ به نیروهای آمریکایی حمله کرده است که بسیار فراتر از رقم ۵۰۰ حمله در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ است.
این حملات که شامل سدها حمله پهپادی، موشک‌های بالستیک و پرتاب راکت می‌شود نشان می‌دهد که سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه در دوران بایدن از همیشه قوی‌تر شده‌اند.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در تدوین این گزارش همکاری داشته است عنوان کرده که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از رهبری ضعیف آمریکا جسورتر شده است، در سال‌های اخیر بی‌ملاحظه‌تر و تحریک‌کننده‌تر شده و متحدان و شرکای آمریکا را تهدید و کل خاورمیانه را به جنگ نزدیک‌تر کرده است.»
در بخشی از این گزارش عنوان شده که دولت بایدن در حال مذاکره با جمهوری اسلامی است تا به یک توافق موقت برای بازگشت به برجام دست پیدا کند و به دنبال این توافق سدها تحریم حکومت ایران لغو خواهد شد و سپاه پاسداران پس از لغو تحریم‌ها به منابع مالی فراوانی دست پیدا خواهد کرد.
کلودیا تنی، نماینده جمهوری‌خواه نیویورک، با کمک مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، و دیگر مقامات ارشد سابق ایالات متحده این گزارش را تهیه کرده است تا به متحدان آمریکا کمک کند سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی بگذارند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238742
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
234
1405
7296
1221950
4577
15244
1238742

آی‌پی شما: 3.141.8.247
امروز: شنبه، 15 ارديبهشت 1403