رهبر شبه نظامیان واگنر در سودای ورود به دنیای سیاست

یوگنی پریگوژین که رهبری گروه شبه نظامیان واگنر را برعهده دارد، در صدد است تا با در اختیار گرفتن یک حزب در روسیه، وارد عرصه سیاسی در این کشور شود.


موسسه مطالعات جنگ مستقر در آمریکا در گزارشی در این خصوص می‌نویسد یونگی پریگوژین در تلاش است تا کنترل حزب «روسیه عادلانه» را برعهده گیرد. سرگئی میرونوف که رهبر این حزب است اخیراً با تمجید از عمل‌کرد واگنر این جریان نظامی را قهرمان خوانده بود.
در این گزارش همچنین آمده که نزدیکی این دو شخصیت می‌تواند باعث شود تا زمینه برای همکاری میان این حزب سیاسی و جریان نظامی واگنر همواره شود.
در ماه مارس رهبر شبه نظامیان واگنر علناً روایت مسکو را در این خصوص که روس‌ها در اوکراین با نازی‌ها می‌جنگند به چالش کشید و تأکید کرد این توصیف‌ها برای توجیه تهاجم به اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.
این حزب که می‌گوید به سوسیالیسم جدید در قرن بیست و یکم علاقه‌مند است طرفدار کرملین است اما در عین حال به عنوان شبه مخالف پوتین عمل می‌کند.
همچنین وب سایت خبری مستقل مدوزا در گزارشی در این خصوص نوشته که تردیدهایی وجود دارد که به پریگوژین اجازه داده شود تا کنترل این حزب را به دست آورد چرا که بدنامی او و جریان واگنر ممکن است باعث شود که تنش‌ها در درون این جریان سیاسی افزایش یابد.
پریگوژین پس از شروع جنگ در اوکراین به عنوان یک بازیگر کلیدی ظاهر شد و شبه‌نظامیان واگنر نقش مهمی در جنگ، به ویژه بر سر شهر باهموت ایفا کردند.
این مجموعه نظامی غیردولتی که اخیراً سربازان وظیفه هم به آن‌ها اضافه شده آشکارا در چندین نوبت با تصمیمات وزارت دفاع روسیه مخالفت و راه‌بردهای دولت روسیه را در خصوص ادامه جنگ نادرست خوانده‌ است.
پیش از حمله روسیه به اوکراین پریگوژین به دخالت در انتخابات ایالات متحده و گسترش نفوذ روسیه در آفریقا متهم شده بود.
این شرکت نظامی خصوصی که اخیراً با سربازان وظیفه تأمین شده است، آشکارا در چندین نوبت با وزارت دفاع روسیه مخالفت کرده و به چالش کشیده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241233
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
575
1176
1751
1231446
7068
15244
1241233

آی‌پی شما: 3.129.210.17
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403