رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر کشاورزی برکنار شدند

طبق اعلام سخن‌گوی دولت ابراهیم رئیسی، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، برکنار شدند.


بنا بر اعلام بهادری جهرمی، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور جایگزین میرکاظمی در سازمان برنامه‌وبودجه شد.  
سخن‌گوی دولت گفت: «میرکاظمی همچنان به‌عنوان مشاور در کنار دولت خواهد بود. عارضه قلبی دلیل برکناری میرکاظمی عنوان شده است.»
خبرگزاری فارس، ۲۰ فروردین‌ماه با استناد به «اطلاعات به‌دست‌آمده از مقامات آگاه» نوشته بود که مسعود میرکاظمی به‌زودی از سمت خود برکنار می‌شود. این رسانه حتا نام جانشین او را نیز منتشر کرده بود.
این در حالی است که در همان روز میرکاظمی، در یک نشست مطبوعاتی، بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی را میراث دولت قبل اعلام کرد.
همچنین به گفته بهادری جهرمی سید محمد آقامیری رئیس سازمان دام‌پزشکی به‌عنوان سرپرست جهاد کشاورزی منصوب شد.
به نظر می‌رسد به دنبال افزایش قیمت‌ها، رشد تورم، کسری بودجه، افزایش نارضایتی‌ها در سطح جامعه و ناتوانی دولت رئیسی در حل مشکلات اقتصادی، این افراد از کابینه کنار گذاشته شدند.
کسری شدید بودجه، دولت ابراهیم رئیسی را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده که یکی از پی‌آمدهای آن ناتوانی دولت در پرداخت حقوق به‌موقع فرهنگیان در آخرین ماه سال گذشته بود.
این ناتوانی، انتقادهای فراوانی را از سوی حامیان سابق دولت ابراهیم رئیسی متوجه او و دولتش کرد تا جایی که برخی از مدیران ارشد وزارت آموزش‌وپرورش برکنار شدند.
البته این برکناری‌ها نتوانست یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش را نجات دهد و زمزمه برکناری او نیز قوت گرفت، تا جایی که یوسف نوری مجبور شد پیش از برکناری استعفا دهد و ابراهیم رئیسی نیز با استعفای او موافقت کرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241721
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1063
1176
2239
1231446
7556
15244
1241721

آی‌پی شما: 18.191.157.186
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403