ترامپ خطاب به دموکرات‌ها: به قدرت باز می‌گردم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که هم اکنون درگیر یک پرونده قضایی است و از سوی دادستان دموکرات منطقه منهتن نیویورک کیفرخواستی علیه او صادر شده، وعده داد که مجدداً به قدرت بازخواهد گشت.


ترامپ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «Truth»  ضمن تبریک عید پاک دموکرات‌ها را به نابودی آمریکا متهم کرد و نوشت: «عید پاک را به همه از جمله کسانی که رؤیای بی‌پایان نابودی کشور ما را در سر دارند، تبریک می‌گویم.»
او همچنین، لزوم لغو رای‌گیری الکترونیکی و تکیه بر رای‌گیری برگه‌ای طی یک روز برای پایان‌دادن به تقلب در آرای رای‌دهندگان را مورد تأکید قرارداد.
ترامپ که نامزد پیشروی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ است در ادامه ضمن توصیف دموکرات‌ها و احزاب چپ به‌عنوان افراد ضعیفی که در حال نابودی جامعه آمریکا هستند، افزود: «ما باز خواهیم گشت.»
الوین برگ دادستان منطقه منهتن نیویورک کیفرخواستی علیه ترامپ تنظیم کرد و رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ۱۶ فروردین‌ماه در دادگاه و مقابل قاضی این پرونده، خوان مرچان، اعلام کرد که در تمام اتهام‌هایی که علیه او مطرح شده بی‌گناه است.
در کیفرخواست ۱۶ صفحه‌ای که در ۴ آوریل پس از محاکمه ترامپ منتشر شد، آمده است که ترامپ سوابق مربوط به پرداخت‌های متعددش را جعل کرده است تا یک‌سری «اطلاعات منفی» درباره خودش را پنهان کند. یکی از این اتهامات شامل پرداخت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگ‌سالان است که ادعا می‌کند که با ترامپ روابط جنسی داشته؛ اما ترامپ رد کرده است.
خوان مرچان قاضی این پرونده و الوین برگ دادستان منطقه منهتن نیویورک هر دو دموکرات هستند و بسیاری از ناظران اقدامات دادستان نیویورک را در جهت هدف قراردادن رقبای سیاسی ارزیابی کردند.
ویکتور دیویس هانسون، مورخ محافظه‌کار برجسته به‌تازگی با شاره به کیفرخواست علیه ترامپ گفت: «این کیفرخواست مرحله جدیدی را که قبلاً در کشور ندیده‌ایم، آغاز کرده که در آن اختلافات سیاسی توسط دادستان‌های کینه‌توز داوری می‌شود.»
با این حال به نظر می‌رسد که صدور کیفرخواست نتوانسته است حمایت شهروندان آمریکا از ترامپ را کاهش دهد و نوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نیز عنوان کرد که اتهامات علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به تلاش او برای بازگشت به کاخ سفید کمک فراوانی می‌کند و ترامپ امروز قوی‌تر از یک ماه پیش است.
همچنین یک نظرسنجی که بلافاصله پس از صدور کیفرخواست علیه ترامپ توسط وب‌سایت یاهو انجام شد، نشان داد که ۵۷ درسد از پاسخ‌دهندگان از ترامپ در برابر رقیب بالقوه او ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که ۳۱ درسد از آرای فرضی را به دست آورده بود، حمایت می‌کنند. 

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241267
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
609
1176
1785
1231446
7102
15244
1241267

آی‌پی شما: 18.217.220.114
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403