کیفرخواست ترامپ سابقه بدی برای ملت آمریکا ایجاد می‌کند

چند روز پس از تأکید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگاه بر جعلی بودن اتهامات مربوط به سوابق تجاری وی در کیفرخواست دادستانی منهتن، همچنان خشم و نگرانی رهبران جمهوری‌خواه برانگیخته شده است و برخی آز آن‌ها معتقدند که این امر می‌تواند راه را برای تخلفات گسترده دادستانی باز کند.


دلبرت هوزمن، معاون فرماندار می‌سی‌سی‌پی، در گفت‌وگو باNTD News  که زیر مجموعه اپک تایمز است نسبت به تکرار اقدامات این‌چنینی هشدار داد و گفت: «اکنون تهدید این است که این اتفاق نه‌تنها در این مورد بلکه برای هر جمهوری‌خواه یا دموکرات دیگری رخ دهد.»
وی افزود: «این یک سابقه بد برای کشور است و من واقعاً امیدوارم که توسط قوه قضاییه در مراحل اولیه رد شود.»
هوزمن که قبلاً به‌عنوان یک وکیل پیش‌نویس توافق‌نامه‌های عدم افشای اطلاعات را تهیه می‌کرد، خاطرنشان کرد که این عمل «بسیار قانونی» است و به نظر او اتهامات علیه ترامپ «کاملاً» اشتباه است.
معاون فرماندار گفت: «به نظر من این یک اقدام سیاسی است و چیزی نیست که ما در کشورمان از آن حمایت کنیم یا به آن افتخار کنیم.»
وی اضافه کرد: من واقعاً خوشحال شدم که دیدم همه جناح‌های حزب جمهوری‌خواه واکنش نشان دادند اعلام کردند که «اقدام دادستانی منهتن آزار و اذیت مخالفان سیاسی است و فکر می‌کنم اعضای حزب جمهوری‌خواه با دیدن این‌که این اقدام چه خطای فاحشی بود، حزب ما را بسیار متحد کرد.»
انگیزه‌های سیاسی
بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، تعداد زیادی از آمریکایی‌ها (۴۷ درسد) - از جمله ۷۹ درسد جمهوری‌خواهان - معتقدند اتهامات علیه ترامپ دارای انگیزه سیاسی است.
اندی بیگز عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: «وقتی بادقت به این موضوع توجه می‌کنید متوجه خواهید شد که آن‌ها [دموکرات‌ها] سعی می‌کنند اقدامات ترامپ را متوقف کنند. با این حال اگر هدف آن‌ها دورنگه داشتن ترامپ از کاخ سفید بود، به نظر می‌رسد که این قضیه نتیجه معکوس داشته باشد.»  
بر اساس نظرسنجی که به‌صورت مشترک توسط رویترز و اپسوس پوول در ۷ آوریل انجام شد، محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان به‌شدت افزایش‌ یافته است و او را به برتری ۳۷ درسدی نسبت به ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا برای نامزدی ریاست‌جمهوری در حزب جمهوری‌خواه رسانده است.
در همین حال، بر اساس نظرسنجی دیگر که توسط «راسموسن ریپورتز» انجام شده، در رقابت مجدد بین ترامپ و جو بایدن احتمالاً ترامپ با ۴۰ تا ۴۷ درسد آرا پیروز این انتخابات خواهد بود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241738
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1080
1176
2256
1231446
7573
15244
1241738

آی‌پی شما: 3.144.25.74
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403