معترضان دوباره به خیابان آمدند

هم‌زمان با روز تولد حمیدرضا روحی، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر، شامگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه، معترضان بار دیگر به خیابان آمده و تجمع‌های اعتراضی در منطقه شهر زیبای تهران برگزار کردند.


بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حضور نیروهای امنیتی و پلیس در منطقه شهر زیبای تهران و به‌خصوص اطراف منزل حمیدرضا روحی مشهود بود؛ اما با این حال شهروندان در این مناطق تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در این تجمع‌ها شهروندان شعارهایی همچون «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند.
پیش‌تر، فراخوان‌هایی برای حضور معترضان هم‌زمان با تولد حمیدرضا روحی در شهر زیبا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و خیابان‌ها و اتوبان‌های منتهی به منزل این جوان کشته شده، بر اثر ترافیک شدید مسدود شده بود.
گفته شده که در جریان تظاهرات اعتراضی تعدادی از شهروندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
حمیدرضا روحی، مدل و شهروند معترض ایرانی بود که ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در منطقه شهر زیبا در تهران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.
جمهوری اسلامی ابتدا تلاش کرد او را بسیجی معرفی کند؛ اما بعداً اعلام کردند که او در میان معترضان بوده است.
شامگاه سه‌شنبه خانواده حمیدرضا روحی در خانه‌شان را برای تولد او گل‌آذین و با بادکنک‌های سبز و سفید و قرمز به رنگ پرچم ایران تزئین کرده بودند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ساعت هفت صبح، مأموران امنیتی به آن جا رفته و همه را کندند و بردند و چند مأمور نیز همان جا باقی‌مانده و از تجمع شهروندان جلوگیری می‌کردند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241322
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
664
1176
1840
1231446
7157
15244
1241322

آی‌پی شما: 18.119.111.9
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403