سخنرانی ترامپ در مارآلاگو:

تنها جرمی که مرتکب شده‌ام دفاع شجاعانه از کشورمان است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ساعاتی پس از این‌که در دادگاه منهتن و در پاسخ به اتهاماتی که دادستان نیویورک به او وارد کرد، خود را بی‌گناه دانست، طی یک سخنرانی در اقامتگاهش در مار-آ-لاگو هشدار داد که ایالات متحده به سطح «اتحاد جماهیر شوروی سابق» سقوط کرده است.


ترامپ در حدود دو ساعت پس از بازگشت از منهتن، در مقابل جمعیتی حدود ۵۰۰ نفری که به دعوت او در این مکان حاضر شده بودند، گفت: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم چنین چیزی در آمریکا رخ دهد.»
او گفت: «تنها جرمی که مرتکب شده‌ام این است که شجاعانه از کشورمان در مقابل کسانی که می‌خواستند تخریبش کنند دفاع کرده‌ام. از همان ابتدا دموکرات‌ها از کمپین من جاسوسی کردند به‌یاد دارید؟ آن‌ها با تحقیقات متقلبانه به من حمله کردند.»
کیفرخواستی که در دادگاه علیه ترامپ مطرح شد شامل ۳۴ فقره اتهام است که بر اساس این اتهام‌ها رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به جعل سوابق تجاری متهم می‌کند و هرکدام از اتهام‌های مطرح شده یک جرم مجزا محسوب شده و مجازاتی برابر با یک تا ۵ سال حبس در پی دارد.
این اتهامات مربوط به ادعای پرداخت ۱۳۰ هزار دلار از سوی مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگ‌سالان است تا او رابطه نامشروع خود با ترامپ را افشا نکند. این پرداخت چند هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ انجام شده است.
دادستانان نیویورک ادعا می‌کنند که ترامپ به کوهن دستور داده تا به دنیلز پول بدهد و سپس این پرداخت را به‌صورت غیرقانونی به‌عنوان وثیقه ماهانه برای خدمات حقوقی پوشش‌دهی کند – که تخلفی از قوانین انتخاباتی فدرال و ایالتی است.
استفاده سیاسی از سیستم حقوقی
ترامپ در این سخنرانی با تأکید بر مجدد بر بی‌گناهی خود و این‌که دادستان منهتن هیچ مدرکی علیه او ندارد گفت: «همان‌طور که مشخص است، همه کسانی که به این پرونده نگاه کرده‌اند حتا دموکرات‌های تندرو، می‌گویند هیچ جرمی وجود ندارد و هرگز نباید این پرونده به دادگاه آورده می‌شد.»
وی افزود: «این توهین به کشور ما است و جهان به ما می‌خندد.»
ترامپ در ادامه و در میان تشویق شدید حضار با اشاره به افشای کیفرخواست او پیش از جلسه دادگاه «برگ» را جنایت‌کار نامید و گفت: «او باید حداقل استعفا دهد.»
جمهوری‌خواهان و تحلیل‌گران می‌گویند اقدام بی‌سابقه برای متهم‌کردن رئیس‌جمهور سابق، ترامپ را در جایگاه یک قربانی قرار داده و نقطه عطفی در کشور است، و سیستم حقوقی علیه مخالفان سیاسی به کار گرفته شده است.
ترامپ نیز در سخنرانی خود این دیدگاه را تکرار کرد و پرونده برگ را به همراه چندین تحقیق جنایی و مدنی دیگر علیه او به‌عنوان «دخالت گسترده در انتخابات در مقیاسی که قبلاً در کشور ما دیده نشده» توصیف کرد.
او گفت: «آن‌ها نمی‌توانند ما را در صندوق‌های رای شکست دهند؛ بنابراین سعی می‌کنند از طریق قانون به ما ضربه بزنند.»
افول آمریکا
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آنچه که به‌عنوان یک افول گسترده برای ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن توصیف می‌کرد، صحبت کرد.
او گفت: «ما اکنون یک ملت شکست‌خورده و ملتی در حال زوال هستیم. اکنون این دیوانه‌های چپ رادیکال می‌خواهند با استفاده از نیروی انتظامی در انتخابات دخالت کنند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.»
ترامپ مدعی شد که اگر او در رأس کار بود، جنگ روسیه و اوکراین رخ نمی‌داد. او همچنین به تهدیدهای روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در بحبوحه جنگ اشاره کرد که به گفته او، «این تهدیدات می‌تواند تحت رهبری دولت بایدن به یک جنگ جهانی هسته‌ای تمام‌عیار منجر شود.»
ترامپ همچنین هشدار داد که دلار آمریکا که اکنون به‌عنوان ارز ذخیره جهانی شناخته می‌شود به‌زودی ارزش خود را از دست خواهد داد.
وی سپس به موضوع افزایش روابط پکن و مسکو پرداخت و گفت: «روسیه به چین پیوسته است، آیا می‌توانید این را باور کنید؟ عربستان سعودی به ایران پیوسته است. چین، روسیه، ایران و کره شمالی با یک‌دیگر یک ائتلاف مخرب تشکیل دادند. اگر من رئیس‌جمهور شما بودم هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.»
او در پایان سخنانش و در میان تشویق هواداران خود گفت: «با همه این‌ها که گفته شد، و با ابری بسیار تاریک بر فراز کشور عزیزمان، شک ندارم که ما عظمت آمریکا را بازمی‌گردانیم.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241735
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1077
1176
2253
1231446
7570
15244
1241735

آی‌پی شما: 3.145.131.238
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403