آنچه در دادگاه ترامپ گذشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ۳۴ مورد جعل سوابق تجاری درجه اول بر اساس قانون جزایی ۱۷۵.۱۰ نیویورک متهم شده است که روز سه شنبه در یک جلسه دادگاه در منهتن مطرح شد. او خود را بی‌گناه دانست.


جلسه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ، ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر به وقت نیویورک آغاز شد. این اولین جلسه دادگاه از یک پرونده بی‌سابقه تاریخی در آمریکا بود که در آن رئیس جمهور سابق با اتهامات جنایی در یک دادگاه محلی مواجه شد. قاضی خوان مرچان ریاست جلسه رسیدگی را برعهده داشت.
ترامپ در این جلسه خود را بی گناه دانست و از حق خود برای خواندن کیفرخواست در دادگاه چشم پوشی کرد. پس از جلسه استماع، ترامپ همان‌طور که معمولاً برای متهمان یقه‌سفید مجاز است، با اختیار خودش آنجا را ترک کرد. او قرار بود اواخر شب در محل اقامت خود در مارآلاگو در فلوریدا سخنرانی کند.
اتهامات
این جلسه چند روز پس از آن برگزار شد که هیأت منصفه در ۳۰ مارس به کیفرخواست رئیس جمهور سابق رای داد.
کیفرخواست ۱۶ صفحه‌ای که در ۴ آوریل پس از محاکمه ترامپ منتشر شد، می‌گوید که ترامپ سوابق مربوط به پرداخت‌های متعدد انجام شده را جعل کرده است تا اطلاعات منفی درباره خود را پنهان نگه دارد.
این شامل پرداختی به استورمی دانیلز، بازیگر سینمای بزرگ‌سالان است که مدعی شده ترامپ با او رابطه جنسی داشته است. ترامپ این ادعا را بارها رد کرده است.
اتهام جعل سوابق تجاری معمولاً یک تخلف در سطح جنحه است، با محدودیت زمانی فقط دو سال، که احتمالاً با توجه به این‌که ترامپ در سال ۲۰۱۶ پرداخت را انجام داده، منقضی شده است. جنحه به جرمی گفته می‌شود که مجازاتش بیشتر از مجازات عمل خلاف و کم‌تر از جنایت است.
آلن درشویتز، استادی که نزدیک به پنجاه سال در دانشکده حقوق هاروارد تدریس کرده است، درباره دلایل قانونی حمایت از پرونده برگ ابراز تردید کرد و گفت که دادستان منهتن از «قوانین ساختگی» برای انجام یک حمله با انگیزه سیاسی استفاده می‌کند.
درشوویتز در مصاحبه‌ای گفت: «هیچ کس نباید بر اساس قوانین ساخته شده یا ترکیب قانون فدرال و ایالتی دستگیر شود. هیچ تغییری در قانون توسط دادستان مجاز نیست. قانون باید شفاف باشد ... این یک پیگرد عادلانه نیست و من فکر می‌کنم که هر آزادی‌خواه، چه محافظه‌کار یا لیبرال، باید با آن مخالفت کند.»
در این جلسه، جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ اعلام کرد که قصد دارد درخواستی برای رد اتهامات بر اساس این که دادستان‌های پرونده درگیر تعقیب گزینشی و تخلفات قضایی بوده‌اند، ارائه کند.
تیم وکلای ترامپ از هیأت منصفه دادگاه خواستند که در دادرسی فارغ از انگیزه‌های سیاسی عمل کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1238077
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
974
704
6631
1221950
3912
15244
1238077

آی‌پی شما: 18.217.203.172
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403