ترامپ در مورد ۳۴ اتهام دادگاه، خود را بی‌گناه دانست

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نسبت به کیفرخواست بی‌سابقه‌ای که دادستان منطقه منهتن نیویورک ارائه کرد، خود را بی‌گناه دانست.


در کیفرخواست ۱۶ صفحه‌ای که در ۴ آوریل پس از محاکمه ترامپ منتشر شد، آمده است که ترامپ سوابق مربوط به پرداخت‌های متعددش را جعل کرده است تا یک‌سری «اطلاعات منفی» درباره خودش را پنهان کند. یکی از این اتهامات شامل پرداخت به استورمی دانیلز، بازیگر بزگ سال است که ادعا می‌کند که با ترامپ روابط جنسی داشته اما ترامپ رد کرده است.
ترامپ در این جلسه اعتراف به بی‌گناهی کرد و از حق خود برای خواندن کیفرخواست در دادگاه چشم پوشی کرد. پس از جلسه استماع، ترامپ همان‌طور که معمولاً برای متهمان یقه سفید مجاز است، با اختیار خودش آنجا را ترک کرد. او قرار است اواخر شب در محل اقامت خود در مار-آ-لاگو در فلوریدا سخنرانی کند.
«او آمریکا را دوست دارد، آنچنان که کسی هرگز این گونه دوست نداشته و نخواهد داشت»
هم‌زمان با حضور رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه، هواداران و مخالفانش در پارکی در نزدیکی دادگاه شعارهایی در حمایت و مخالفت با ترامپ سر دادند.
دیوید رم، ۵۹ ساله که در همان مدرسه خصوصی که ترامپ تحصیل کرده است و خانواده ترامپ را می‌شناسد، گفت: «او این کشور را دوست دارد، آنچنان‌که هیچ کس هرگز نداشته و نخواهد داشت و به همین دلیل است که او در سال ۲۰۲۴ نامزد می‌شود.»
او صدور کیفر خواست و اتهامات علیه رئیس‌جمهور سابق را شرم‌ساری برای ایالات متحده خواند و خواستار استعفای الوین برگ، دادستان منطقه منهتن شد. او گفت که برگ بیش از نیمی از جنایات را در حوزه قضایی در سطح جرم (معمولی) تقلیل داده است و جنایتکاران خشن را زندانی نمی‌کند. در واقع این مایه شرم‌ساری است. دیوید گفت که سه روز بعد از مرگ پدرش، فردریک ترامپ، پدر دونالد ترامپ به خانه آن‌ها مراجعه کرد و از مادرش خواست تا کودکانش را به مدرسه خصوصی که فرزندان وی در آن درس می‌خوانند، بفرستد. بدون این‌که نیاز به پرداخت پولی باشد؛ چون هزینه تحصیل آن‌ها را فردریک ترامپ برعهده گرفته است، تا آن‌ها مجبور نشوند که در سیستم دولتی درس بخوانند. او گفت که چنین تجربه‌ای را از نزدیک با خانواده ترامپ داشته است و می‌داند که چرا رئیس‌جمهور سابق «به تحمل کردن این مزخرفات» (اتهامات) ادامه می‌دهد.
مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا ساعاتی قبل از محاکمه ترامپ در بین هواداران ترامپ سخنرانی کرد. او گفت: «هر شهروند آمریکایی باید (در برابر این محاکمه) موضع بگیرد. این چیزی است که در کشورهای کمونیستی اتفاق می‌افتد. نه در ایالات متحده آمریکا. ما باید در برابر بی‌عدالتی، فساد و دموکرات‌های کمونیست موضع بگیریم که قوانین حقوقی ما را می‌گیرند، آن را تغییر و دستکاری می‌کنند و به چیزی تبدیل می‌کنند که هرگز قرار نبوده باشد.»
اشاره وی به استفاده حکومت‌های کمونیستی از قانون برای تصفیه حساب با مخالفان سیاسی است.
گرین در پارک کالکت پوند در اعتراض به کیفر خواست علیه ترامپ گفت: «من به ایالت شما آمدم تا به طور مسالمت‌آمیز علیه آزار و شکنجه یک مرد بی‌گناه اعتراض کنم. او هر کسی نیست. او رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا است و دولت (بایدن) علیه او مسلح شده است.»
آنچه درباره قاضی دادگاه ترامپ می‌دانیم
ریاست دادگاه تاریخی ترامپ را قاضی خوان مرچان برعهده دارد. او که کلمبیایی الاصل است، حدود یک و نیم دهه درباره این پرونده علیه ترامپ تحقیق کرده است، او پی‌گیری‌های قضایی متعددی نیز علیه نزدیکان ترامپ انجام داده است.
در سال ۲۰۲۲ مرچان بر محاکمه جنایی دو شرکت ترامپ نظارت کرد که با محکومیت شرکت املاک و مستغلات توسط هیأت منصفه به تقلب مالیاتی و جریمه ۱.۶۱ میلیون دلاری به پایان رسید.
این در حالی است که ترامپ در این پرونده متهم نشد و یکی از مدیران قدیمی سازمان ترامپ، آلن وایسلبرگ، اعتراف به گناه کرد و مسوولیت کامل جرایم را بر عهده گرفت.
ترامپ در واکنش اظهار داشت که انگیزه سیاسی باعث تشکیل این پرونده شده است.
مرچان هم‌چنین یک پرونده قضایی علیه استیوبنن، مشاور ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری وی تشکیل داد و او را به پول‌شویی، توطئه و کلاه‌برداری در ارتباط با یک سازمان غیرانتفاعی محکوم کرد. اتهامی که از سوی بنن رد شد.
ترامپ پیش از جلسه محاکمه‌اش بارها از مرچان انتقاد کرده و در پستی در Truth Social در ۳۱ مارس نوشت تشکیل این پرونده به‌منظور آزار و اذیت افراد با دیدگاه سیاسی مخالف است و قاضی‌ منصوب شده «از من متنفر است.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1237654
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
551
704
6208
1221950
3489
15244
1237654

آی‌پی شما: 3.144.36.141
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403