ادامه حملات اسرائیل به شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه

با ادامه حملات روزانه هواپیماهای اسرائیل به سوریه و هدف قراردادن مواضع مرتبط با شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی و کشته‌شدن نیروهای سپاه در این حملات، سخن‌گوی وزارت خارجه تهدید کرد جمهوری اسلامی «در زمان و مکان مقتضی» از اسرائیل انتقام می‌گیرد.


سپاه پاسداران روز یک‌شنبه سیزدهم فروردین از شهادت «سروان مقداد مهقانی جعفرآبادی»، یک عضو سپاه پاسداران خبر داد که در حمله روز جمعه منتسب به اسرائیل در سوریه زخمی شده بود.
مهقانی دومین عضو سپاه است که طی حملات اسرائیل در سوریه در روزهای اخیر کشته می‌شود. او از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی به‌عنوان «مستشار نظامی سپاه پاسداران در سوریه» معرفی شده است.
ناصر کنعانی سخن‌گوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه سیزده فروردین با انتشار بیانیه‌ای گفت که خون میلاد حیدری و مقداد مهقانی دو عضو سپاه که در حمله روز جمعه اسرائیل در سوریه شهید شدند «هدر نخواهد رفت.»
از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل بدون اشاره مستقیم به حملات سوریه، در جلسه کابینه اسرائیل هشدار داد که اختلافات داخلی در اسرائیل به توانایی این کشور «برای اقدام علیه دشمنان در همه جبهه‌ها لطمه نمی‌زند.»
نتانیاهو همچنین گفت که اسرائیل «بهای سنگینی از رژیم‌های حامی تروریست» در خارج از مرزهای خود می‌گیرد.
البته تهدیدات ناصر کنعانی تأثیری نداشت و اسرائیل در حمله‌ای دیگر، یک انبار مهمات حزب‌الله لبنان در استان حمص را نابود کرد.
رامی عبدالرحمان، مدیرگروه ناظر حقوق بشر در سوریه، گفت: «یک زاغه مهمات متعلق به نیروهای حزب‌الله لبنان در فرودگاه نظامی الضعبه، واقع در جنوب غرب حمص، نابود شد و دو شبه‌نظامی نیز بر اثر حمله به این زاغه مهمات کشته شدند.»
همچنین ارتش اسرائیل روز یک‌شنبه ۱۳ فروردین اعلام کرد، یک فروند هواپیمای ناشناس را که از مرز سوریه وارد این کشور شده بود، منهدم کرده است، این یکی دیگر از نشانه‌های افزایش تنش میان جمهوری اسلامی و اسرائیل است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1237757
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
654
704
6311
1221950
3592
15244
1237757

آی‌پی شما: 3.15.237.255
امروز: جمعه، 14 ارديبهشت 1403