هیأت منصفه به متهم کردن دونالد ترامپ رای داد

روز ۳۰ مارس، هیأت منصفه شهر نیویورک رای داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا متهم شود.


جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ، تأیید این خبر را به اطلاع رساند.
سخن‌گوی الوین برگ، دادستان منطقه منهتن گفت که در حال هم‌آهنگی با وکلای ترامپ برای «تسلیم شدن او به دفتر دادستانی منطقه منهتن برای صدور کیفرخواست در دادگاه عالی» است.
کیفرخواست در حال حاضر همچنان مهر و موم است.
دفتر الوین برگ، رییس جمهور سابق آمریکا را به دلیل دخالت ادعایی وی در پرداخت ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دنیلز، بازیگر آمریکایی مورد تحقیق قرار داده است. بر اساس این ادعا، این مبلغ را مایکل کوهن، وکیل وقت ترامپ در پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به دنیلز داده بود. ظاهراً این مبلغ به‌عنوان حق‌ سکوت به دنیلز پرداخت شده بود تا رابطه نامشروع خود با ترامپ را منتشر نکند. ادعایی که دونالد ترامپ آن را رد می‌کند.
آلینا هبا، وکیل ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ قربانی نسخه فاسد و تحریف شده سیستم قضایی و تاریخ آمریکا است.» او گفت که ترامپ نهایتاً تبرئه خواهد شد.
بعد از حکم دستگیری دونالد ترامپ چه اتفاقی می‌افتد؟
اگر رویه‌های عادی رعایت شود، انتظار می‌رود که دادستان‌ها بعداً در مورد تسلیم داوطلبانه ترامپ در دفتر دادستان منطقه در منهتن مذاکره کنند. تاکوپینا، وکیل ترامپ، پیشتر گفته بود که رئیس جمهور سابق در صورت متهم شدن، داوطلبانه تسلیم خواهد شد. در این مورد، ترامپ در زمان توافق شده در دفتر دادستانی حاضر می‌شود و روند انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از چهره‌ی متهم را سپری خواهد کرد.
او بعداً در دادگاهی در همان ساختمان محاکمه می‌شود، که معمولاً ظرف چند ساعت اتفاق می‌افتد. در طول این دادرسی، نسخه کاغذی کیفرخواست به تیم دفاعی ترامپ تحویل داده می‌شود و ترامپ خود را بی‌گناه می‌داند. ترامپ پس از آن آزاد خواهد شد، زیرا قانون نیویورک، دادستان‌ها را از درخواست وثیقه برای اتهامات غیرخشونت‏آمیز منع می‌کند.
درشوویتز گفت که اگرچه ترامپ ممکن است در یک محاکمه هیأت منصفه در منهتن محکوم شود، اما بعداً در دادگاه تجدید نظر پیروز خواهد شد.
این کارشناس حقوقی با اشاره به این‌که در این شهر اکثراً دموکرات‌ها رای می‌آورند، گفت: «فکر نمی‌کنم ترامپ بتواند در نیویورک محاکمه عادلانه‌ای داشته باشد.»
درشوویتز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ گفت: «سپس، در دادگاه تجدید نظر وضعیت برعکس خواهد شد و تا آن زمان نیز وارد چرخه انتخابات خواهیم شد.»
یک سخن‌گوی ترامپ قبلاً این پرونده را نمونه دیگری از استفاده ابزاری از سیستم قضایی توصیف کرده بود و گفت که دادستان دموکرات چپ رادیکال در منهتن از حمایت مالی جرج سوروس برخوردار است.
در همین حال، ترامپ در ۴ مارس متعهد شد که در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری پابرجا باقی می‌ماند، حتا اگر متهم به اتهام جنایی شود.
ترامپ در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در پاسخ به سوالی درباره این موضوع به خبرنگاران گفت: «قطعاً، من حتا به ترک‌کردن فکر هم نمی‌کنم ... احتمالاً این تعداد [هواداران] مرا افزایش خواهد داد، اما برای آمریکا چیز بسیار بدی است. این برای کشور بسیار بد است.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232136
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
690
1173
690
1221950
13215
16017
1232136

آی‌پی شما: 52.15.59.163
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403