انگیزه سیاسی دارید

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر این‌که به زودی توسط دفتر براگ کیفرخواست علیه وی صادر خواهد شد، پاسخ داد.


جلسه «هیأت منصفه بزرگ» در منهتن که قرار بود درباره پرونده ترامپ تشکیل جلسه دهد، به طور ناگهانی لغو شد و دادستان نیویورک از هیأت خواست که در خانه‌های‌شان بمانند. گزارش شده است که قرار نیست در ملاقات پنج شنبه هیأت منصفه درباره اتهام علیه دونالد ترامپ صحبتی شود و جلسه این هیأت درباره پرونده ترامپ تا روز دوشنبه بعدی به تأخیر افتاده است.
دونالد ترامپ در شبکه اجتماعیش تروث سوشال در این‌باره نوشته است: «اختلاف، بی نظمی و آشفتگی بزرگی در دفتر دادستانی منهتن به وجود آمده است. زیرا آن‌ها هیچ موردی (برای اثبات علیه وی) ندارند و بسیاری از انسان‌های درستکار در دادستانی این موضوع را می‌دانند و می‌خواهند کار درستی انجام دهند.»
دفتر دادستان منهتن همچنین در پاسخ به جمهوری‌خواهان گفته است که «نامه حزب جمهوری‌خواه پس از آن منتشر شد که ترامپ انتظار نادرستی را ایجاد کرد که روز بعد دستگیر خواهد شد و وکلای او از شما (جمهوری‌خواهان) خواستند که مداخله کنید. هیچ یک از این‌ها، دلیل مشروعی برای تحقیقات کنگره نیست.»
بعد از سخنان دونالد ترامپ در شبکه اجتماعیش درباره بازداشت وی در روز سه شنبه، تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا شامل جیم جردن، جیمز کامر و برایان استیل از دفتر براگ که پیگیر اتهام علیه ترامپ است، خواستند که درباره تحقیقاتش علیه ترامپ، اطلاعات و شواهد ارائه کند.
آن‌ها دادستانی منطقه منهتن را به انجام تحقیقات با اهداف سیاسی متهم کردند و افزودند که دفتر براگ در موارد بسیاری (تحقیقات) درباره اتهامات جرم و جنایت از سوی مجرمان خشن در شهر نیویورک را کاهش داده است و در عوض به دنبال افزودن بار اتهامات علیه ترامپ به خاطر حادثه سال ۲۰۱۶ است.
کمیته ملی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت که آلوین براگ به جای آزار و اذیت یک مخالف سیاسی در ایالت دیگر بر تعقیب مجرمان واقعی در شهر نیویورک تمرکز کند و منهتن را دوباره امن کند.
آن‌ها در نامه‌شان به دادستانی خاطرنشان کردند که پیگرد قانونی اعتماد به اجرای یکسان عدالت را از بین می‌برد و در روند انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دخالت می‌کند.
جردن در بخشی از نامه‌اش به دفتر دادستان منطقه منهتن تصریح کرده است: «تصمیم شما برای پیگیری چنین محاکمه‌ای با انگیزه سیاسی ... مستلزم بررسی دقیق کنگره در مورد نحوه اجرای بودجه امنیت عمومی توسط مجریان قانون محلی است.»
رئیس‌جمهور سابق گفته است که در صورت متهم شدن به مبارزات انتخاباتی خود در کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231152
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
879
1418
9202
1220432
12231
16017
1231152

آی‌پی شما: 3.17.74.227
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403