سناتورهای آمریکایی خطاب به بورل:

شواهد کافی برای تروریستی خواندن سپاه وجود دارد

 ۱۲سناتور جمهوری‌خواه در آمریکا با ارسال نامه‌ای به جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اتحادیه اروپا، از او خواستند تا اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.


این سناتورها با ذکر نمونه‌هایی از اقدام‌های تروریستی سپاه در کشورهای مختلف اروپایی از جمله در آلمان و فرانسه نوشتند: «روشن است که شواهد کافی مبنی بر اقدام‌های شرورانه سپاه در کشورهای اروپایی وجود دارد تا تروریستی خواندن آن را تضمین کند.»
چندی پیش جوزپ بورل در واکنش به درخواست‌های گسترده درباره تروریستی خواندن سپاه عنوان کرده بود که دیدگاه‌های جالبی درباره تروریستی خواندن سپاه وجود دارد. اما نمی‌شود گفت که چون کسی سازمانی را دوست ندارد، آن را تروریست بنامیم.
این سناتورها در نامه خود تأکید کردند: «سپاه به‌وضوح تهدیدی برای اتحادیه اروپا و امنیت جمعی ما است. زمان آن فرارسیده که منابع آن‌ها را قطع کنیم پیش از آن که فاجعه بعدی رخ دهد.»
سناتورهای آمریکایی در نامه خود نوشتند: «حمایت مستمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جنایات جنگی روسیه در اوکراین و بی‌میلی اتحادیه اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه، هم اراده جمعی ما را در برابر روسیه تضعیف می‌کند و هم هدف دولت ایران برای ایجاد رعب و وحشت در غرب را نادیده می‌گیرد.»
به نوشته این سناتورها، «هم‌سویی فزاینده فعالیت‌های روسیه و ایران، از جمله استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین، سپاه را در اقدام‌های تروریستی روسیه شریک می‌کند.»
امضاکنندگان این نامه افزودند که تروریستی نامیدن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا واکنش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به تجاوز نظامی روسیه را تقویت و هم‌سو می‌کند.
این سناتورهای جمهوری‌خواه در آمریکا در نامه خود به بورل تصریح کردند که قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی «توانایی سپاه در ترویج تروریسم را فلج و جهان را برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها امن‌تر می‌کند.»
امضاکنندگان این نامه با اشاره به بازداشت یکی از نیروهای سپاه در بلغارستان در ژوئیه سال ۲۰۱۲ که مظنون به برنامه‌ریزی برای حمله به یک کنیسه در صوفیه بود، افزودند: «اقدام‌های سپاه درگذشته آسیب‌های فراوانی به اروپا رسانده است.»
پارلمان اروپا در اواخر دی‌ماه سال ۱۴۰۱ با اکثریت آرای نمایندگان خود ضمن محکوم‌کردن سرکوب معترضان در ایران، از شورای اروپا خواست نام سپاه پاسداران، زیرمجموعه‌‌های آن مانند بسیج و سپاه قدس و همکاران پروژه‌های آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی وارد کند.
بااین‌حال، کشورهای اروپایی تا کنون از قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی خودداری کرده‌اند و شماری از مقام‌های کشورهای اروپایی مدعی شده‌اند که دلایل و مدارک کافی برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران وجود ندارد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1232105
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
659
1173
659
1221950
13184
16017
1232105

آی‌پی شما: 3.144.98.13
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403