متهم شدن ترامپ عواقب سنگینی برای سیستم قضایی آمریکا به دنبال دارد

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، اولین رئیس‌جمهور این کشور باشد که به اتهامات جنایی متهم می‌شود.

محققان و رهبران سیاسی می‌گویند که چنین پیگردی می‌تواند عواقب سنگینی برای سیستم قضایی کشور و روند دموکراتیک انتخابات به همراه داشته باشد.
نیروهای پلیس برای تظاهرات احتمالی هواداران ترامپ آماده شده و در منطقه منهتن موانعی را برپا کرده‌اند.
همچنین رهبران جمهوری‌خواه کنگره، دادستان منطقه نیویورک، آلوین براگ جونیور که به دموکرات‌ها نزدیک است را به دلیل پیگیری اتهامات علیه ترامپ مورد انتقاد قرار داده‌اند.
در نامه سه تن از رهبران کنگره آمده است که اتهامات علیه ترامپ «اعتماد به اجرای یک‌پارچه عدالت را از بین می‌برد و در روند انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ تأثیر خواهد گذاشت.»
ترامپ که هم اکنون در میان جمهوری‌خواهان نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری است، چندین بار اعلام کرده که هیچ جرمی مرتکب نشده و ماجرای اخیر نیز مانند تلاش‌های قبلی دموکرات‌ها برای متهم‌کردن او ناکام خواهد ماند.
در همین حال، مخالفان ترامپ از این فکر که رئیس‌جمهور سابق را در یک رسوایی خنده‌دار متهم کنند، استقبال می‌کنند.
قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دیگران، از جمله ویوک راماسوامی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، نگران هستند که این پرونده تأثیر منفی بر دموکراسی آمریکا داشته باشد.
ران دیسانتیس یکی دیگر از رقبای احتمالی جمهوری‌خواه، در انتخابات پیش روی آمریکا عنوان کرد که پیگرد قریب‌الوقوع دونالد ترامپ را نمونه‌ای از استفاده ابزاری از دفتر دادستانی و به‌کارگیری این دفتر به‌عنوان سلاح در مقابل رقبای سیاسی یاد کرد.
جاناتان تورلی، پروفسور حقوق دانشگاه جورج واشنگتن نیز در توییتر پیگرد قریب‌الوقوع ترامپ را محکوم کرد و آن را به دلیل نارسایی قوانین دانست.
او عنوان کرد که دادستان منهتن یک سری پرونده مربوط به سال ۲۰۱۶ کشف کرده و طریق یک سری مراحل جدید، به دنبال زنده کردن آن است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231481
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
35
1173
35
1221950
12560
16017
1231481

آی‌پی شما: 3.140.198.173
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403