از‌سرگیری اعتراضات ضد حکومتی در برخی شهرهای ایران

در پاسخ به فراخوان‌های منتشر شده برای تجمع‌های شبانه در ۲۲، ۲۳ و ۲۴ اسفندماه، چند شهر ایران صحنه اعتراضات خیابانی شهروندان بود.


بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در شامگاه ۲۲ اسفندماه، شهروندان در بعضی شهرها از جمله تهران، سنندج، مشهد، کرج، ملایر، مهاباد و کامیاران علیه حکومت شعار دادند.
ویدئو های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در تعدادی از محلات تهران مانند ستارخان، اکباتان و تهرانپارس، شهروندان معترض با برپایی تجمعات اعتراضی شعارهای همچون «فقر، فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» و «ما آمدیم دوباره خیزش ادامه داره» سر دادند.
در مشهد که زادگاه رهبری و ابراهیم رئیسی است نیز چند تجمع اعتراضی برگزار شد و شهروندان این شهر شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.
همچنین چندین شهر مناطق کردنشین نیز صحنه اعتراض شبانه شهروندان بود و معترضان با افروختن آتش و بستن برخی از خیابان‌ها اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند.
تهدید به امنیتی‌شدن شهرهای کشور
از سوی دیگر، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در واکنش به فراخوان‌های تجمع‌های شبانه در ۲۲، ۲۳ و ۲۴ اسفندماه، تهدید کرد که امسال علاوه بر نیروهای انتظامی، نیروهای امنیتی موسوم به «لباس‌شخصی‌ها» و بسیج «مساجد» نیز برای کنترل جشن «چهارشنبه‌سوری» به خیابان‌ها می‌آیند.
عباس‌علی محمدیان، اعلام کرد که «اقدامات و استقرار پلیس در خیابان‌ها و محلات تهران از ساعت ۱۵ سه‌شنبه آغاز می‌شود» و در ادامه تأکید کرد که در این عملیات «از ظرفیت مساجد و گروه‌های مردمی» هم استفاده خواهد شد.
از ابتدای انقلاب ۵۷ جمهوری اسلامی گروه‌های شبه‌نظامی که از سوی سپاه در مساجد سازماندهی می‌شدند را «گروه‌های مردمی» می‌نامد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231789
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
343
1173
343
1221950
12868
16017
1231789

آی‌پی شما: 3.139.81.58
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403