جزئیات تازه «ساندی تایمز» از کشته‌شدن مهسا امینی

روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» در گزارشی مفصل و به نقل از شاهدان عینی، وقایع منتهی به کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت نیروهای امنیتی را بازگو و اطلاعات جدیدی از قتل این جوان ۲۲ ساله منتشر کرد.


در این گزارش که ۶ ماه پس از کشته ‌شدن مهسا امینی منتشر شده، آمده است که مأموران در خودروی وَن گشت ارشاد مهسا را مورد ضرب و شتم قرار داده و ضرباتی بر سر او وارد کردند.
در این گزارش آمده است: هنگامی که مهسا بازداشت شد، برادرش سعی کرد از دستگیری او توسط مأموران جلوگیری کند؛ اما یکی مأموران پلیس او را گرفت و بازویش را پشت سرش چرخاند و زنان مأمور نیز امینی را به داخل ون کشیدند.
این گزارش به نقل از یک شاهد عینی که او نیز از دختران بازداشت‌شده در وَن گشت ارشاد بود، می‌نویسد، پس از اعتراض امینی، مهسا خواست بلند شود، اما یکی از مأموران او را گرفت، مأمور دیگری شروع به کتک‌زدن او کرد و به سر او ضربه می‌زد.
این شاهد که در این گزارش با نام مستعار سارا معرفی شد در ادامه گفته است: «من متوجه نشدم که مأموران با چه چیزی او را زدند؛ اما ضرب و شتم که تمام شد امینی نشست و چند دقیقه سرش را بین دستانش گرفت.»
روایت سارا توسط پدر مهسا امینی تأیید شده است. او تأیید کرد که چند زن که گفته‌اند همراه دخترش در روز دستگیری در وَن پلیس بودند، در بیمارستان به او مراجعه کرده و به او گفته‌اند که دخترش توسط یک افسر زن گشت ارشاد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
مهسا کم‌تر از یک ساعت بعد در بازداشتگاه به زمین افتاد و پس از تأخیری طولانی، باحال وخیم به بیمارستان منتقل شد.
پلیس امنیت اخلاقی ۴۵ دقیقه پس از بیهوش شدن مهسا امینی او را به‌عنوان «بازیگر بالیوود» مورد تمسخر قرارداد و از تماس‌گرفتن با اورژانس خودداری کرد، درحالی‌که سایر زنان بازداشت‌شده التماس می‌کردند که با اورژانس تماس گرفته شود.
در این گزارش همچنین به ضرب و شتم خانواده‌هایی که پشت درِ بازداشتگاه معروف به وزرا که مهسا امینی و دیگر دختران را به آنجا برده بودند اشاره کرد و نوشت: «به دنبال فریاد زنان و دختران و درخواست کمک برای مهسا امینی، خانواده‌های آن‌ها از بیرون ساختمان صدای آن‌ها را شنیدند و نگران شدند که آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.»  
به دنبال اعتراض خانواده‌های بازداشت‌شدگان، نیروهای پلیس بیرون‌آمده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و با اسپری فلفل به آن‌ها حمله می‌کنند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231811
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
365
1173
365
1221950
12890
16017
1231811

آی‌پی شما: 18.116.85.72
امروز: یکشنبه، 09 ارديبهشت 1403